GRENAROVÁ, Renée. Assessment to Pupils with Specific Learning Difficulties in Russian Language Teaching in the Qualitative Educational Research. In SGEM2014 Conference on Psychology and Psychiatry, Sociology and Healthcare, Education. Sofia: STEF92 Technology Ltd., 2014, s. 125-130. ISBN 978-619-7105-24-7. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5593/SGEMSOCIAL2014/B13/S3.017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Assessment to Pupils with Specific Learning Difficulties in Russian Language Teaching in the Qualitative Educational Research
Název česky Hodnocení žáků se specifickými poruchami učení ve výuce ruského jazyka v kvalitativním pedagogickém výzkumu
Autoři GRENAROVÁ, Renée (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Sofia, SGEM2014 Conference on Psychology and Psychiatry, Sociology and Healthcare, Education, od s. 125-130, 6 s. 2014.
Nakladatel STEF92 Technology Ltd.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Bulharsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/14:00082543
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-619-7105-24-7
ISSN 2367-5659
Doi http://dx.doi.org/10.5593/SGEMSOCIAL2014/B13/S3.017
UT WoS 000411723700017
Klíčová slova česky kvalitativní výzkum vzdělávání; hodnocení; žák; specifické poruchy učení; výuka ruského jazyka
Klíčová slova anglicky educational qualitative research; assessment; pupil; specific learning difficulties; Russian language teaching
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Michal Petr, učo 65024. Změněno: 22. 3. 2021 14:36.
Anotace
The paper Assessment to Pupils with Specific Learning Difficulties in Russian Language Teaching in the Qualitative Educational Research brings the results of research study focusing on the issues of assessment in Russian language teaching to pupils with specific learning difficulties. The study was realized within the framework of the research centre Special Needs of Pupils in the Context of Framework Education Programmes (MSM 0021622443). The author analysed the issues of assessment of Russian language teaching in the Czech Republic. The aim of the research presented in paper is to establish how teachers of Russian at lower secondary schools in the South Moravian region evaluate their pupils with specific learning difficulties. The research methods included content analysis, questionnaire surveys, focus group discussions. Special attention was paid to modern approaches to evaluation in foreign language teaching to pupils with specific learning difficulties, especially the accommodation of their individual characteristics and special needs, the development of their self-evaluation and the support of differentiated and individualized approach realized by the teacher.
Anotace česky
Text k hodnocení žáků se specifickými poruchami učení v ruském jazyce výuce a ke kvalitativnímu výzkumu vzdělávání přináší výsledky výzkumné studie zaměřené na problematiku hodnocení ve výuce ruského jazyka u žáků se specifickými poruchami učení. Studie byla realizována v rámci výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu rámcových vzdělávacích programů (MSM 0021622443). Autor analyzoval problematiku hodnocení výuky ruského jazyka v České republice. Cílem výzkumu uvedeného v textu je zjistit, jak učitelé ruštiny na druhém stupni základních škol a v nižších ročnících středních škol v Jihomoravském kraji hodnotí své žáky se specifickými poruchami učení. Výzkumné metody: obsahová analýza, dotazníkové šetření, diskuse v ohniskové skupině. Zvláštní pozornost byla věnována moderním přístupům k hodnocení ve výuce cizích jazyků u žáků se specifickými poruchami učení, zejména zohledňování jejich individuálních a speciálních potřeb, rozvoji jejich sebehodnocení a podpoře diferencovaného a individuálního přístupu realizované učitelem.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 24. 5. 2024 23:37