KOPŘIVOVÁ, Jitka a Věra KNAPPOVÁ. Role pedagoga v prevenci civilizačních onemocnění. In Pavel Stejskal. Metabolický syndrom-mezioborový problém. Brno: Masarykova univerzita, 2014, s. 97-107. ISBN 978-80-210-7539-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Role pedagoga v prevenci civilizačních onemocnění
Název česky Role pedagoga v prevenci civilizačních onemocnění
Název anglicky The role of the teacher in the prevention of lifestyle diseases
Autoři KOPŘIVOVÁ, Jitka (203 Česká republika, garant, domácí) a Věra KNAPPOVÁ (203 Česká republika).
Vydání Brno, Metabolický syndrom-mezioborový problém, od s. 97-107, 11 s. 2014.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor Sport a aktivity volného času
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14510/14:00079610
Organizační jednotka Fakulta sportovních studií
ISBN 978-80-210-7539-9
Klíčová slova anglicky the teacher; prevention; lifestyle diseases; professional competence; intervention programs; didactice principles
Štítky rivok
Změnil Změnila: doc. PaedDr. Jitka Kopřivová, CSc., učo 2108. Změněno: 19. 3. 2015 13:23.
Anotace
Kapitola pojednává o významném podílu role pedagoga na efektivitě výchovně vzdělávacího procesu za cílem prevence civilizačních onemocnění. Je zde řešena problematika plánování, organizace, realizace a vyhodnocování výchovně vzdělávacího procesu. V kapitole jsou rozebrány profesní kompetence pedagoga, didaktické zásady obecné a individuální a to ve vztahu k věkovým zvláštnostem, dle zdravotních oslabení a dle úrovně tělesné zdatnosti. Jsou zde uvedena základní kritéria pro sestavení individuálního intervenčního programu. V textu jsou podrobně rozebrány všechny didaktické zásady s odkazy na závěry prací našich i zahraničních odborníků.
Anotace anglicky
This chapter discusses the important role of teacher to share the effectiveness of the educational process in order to prevent lifestyle diseases. There is the issue of planning, organization, implementation and evaluation of the educational process. The chapter dealt with professional competence of teachers, general and individual didactic principles according to the age of traits, according to the health impairments and the level of physical fitness. There are basic criteria for the compilation of individual intervention program. In the text we discuss in detail all didactic principles with reference to the conclusions of the domestic and foreign experts.
Návaznosti
CZ.1.07/2.4.00/17.0039, interní kód MUNázev: Vytvoření sítě odborných institucí participujících na boji proti výskytu metabolického syndromu
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Vytvoření sítě odborných institucí participujících na boji proti výskytu metabolického syndromu, 2.4 Partnerství a sítě
VytisknoutZobrazeno: 20. 8. 2024 18:17