c 2014

Grafomotorika a psaní u žáků s tělesným postižením

OPATŘILOVÁ, Dagmar

Základní údaje

Originální název

Grafomotorika a psaní u žáků s tělesným postižením

Název česky

Grafomotorika a psaní u žáků s tělesným postižením

Název anglicky

Graphomotorics and writing of children with physical disability

Vydání

1. vyd. Brno, Elportál, 2014. Brno, 2014

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-6769-1

ISSN

Klíčová slova česky

žák s tělesným postižením; grafomotorika; náhradní způsoby psaní; kompenzační pomůcky; speciálněpedagogická podpora

Klíčová slova anglicky

Pupil with physical disability; Graphomotorics; Alternative writing ways; Compensatory aid; Special educational support

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 20. 3. 2015 09:02, doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D.

Anotace

V originále

Výuková publikace Grafomotorika a psaní u žáků s tělesným postižením je určena studentům oboru somatopedie (PdF:SP7BK_RMO, SP_RMO Reedukace mozkové obrny) a klade si za cíl sumarizovat a vysvětlit základní pojmy sledované problematiky, popsat speciální didaktiky a metodiky při nácviku a rozvoji grafomotoriky a psaní u cílové skupiny, dále pak prezentovat možné intervence a kompenzace. Studijní pomůcka by měla usnadnit orientaci v daném okruhu problémů, pomoci studentům a speciálním pedagogům řešit obtíže při speciálněpedagogické diagnostice a následné intervenci v oblasti grafomotoriky a psaní.

Anglicky

The electronic publication is designed for the students of Somatopedia. The aim of the publication is to summarized and defined the basic terms of Somatopedia and also to describe unique didactics and methods of graphomotorics training, graphomotorics development and writing in target audience. Furthermore it presents possible interventions and compensatory aids. Study materials should facilitate the orientation in the mentioned issue and help students and special educators with problem solving in the area of special educational diagnostics and subsequent intervention in graphomotorics and writing.