2014
Grafomotorika a psaní u žáků s tělesným postižením
OPATŘILOVÁ, DagmarZákladní údaje
Originální název
Grafomotorika a psaní u žáků s tělesným postižením
Název česky
Grafomotorika a psaní u žáků s tělesným postižením
Název anglicky
Graphomotorics and writing of children with physical disability
Autoři
Vydání
1. vyd. Brno, Elportál, 2014. Brno, 2014
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-6769-1
ISSN
Klíčová slova česky
žák s tělesným postižením; grafomotorika; náhradní způsoby psaní; kompenzační pomůcky; speciálněpedagogická podpora
Klíčová slova anglicky
Pupil with physical disability; Graphomotorics; Alternative writing ways; Compensatory aid; Special educational support
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 20. 3. 2015 09:02, doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D.
V originále
Výuková publikace Grafomotorika a psaní u žáků s tělesným postižením je určena studentům oboru somatopedie (PdF:SP7BK_RMO, SP_RMO Reedukace mozkové obrny) a klade si za cíl sumarizovat a vysvětlit základní pojmy sledované problematiky, popsat speciální didaktiky a metodiky při nácviku a rozvoji grafomotoriky a psaní u cílové skupiny, dále pak prezentovat možné intervence a kompenzace. Studijní pomůcka by měla usnadnit orientaci v daném okruhu problémů, pomoci studentům a speciálním pedagogům řešit obtíže při speciálněpedagogické diagnostice a následné intervenci v oblasti grafomotoriky a psaní.
Anglicky
The electronic publication is designed for the students of Somatopedia. The aim of the publication is to summarized and defined the basic terms of Somatopedia and also to describe unique didactics and methods of graphomotorics training, graphomotorics development and writing in target audience. Furthermore it presents possible interventions and compensatory aids. Study materials should facilitate the orientation in the mentioned issue and help students and special educators with problem solving in the area of special educational diagnostics and subsequent intervention in graphomotorics and writing.