2014
Podpora rozvoje hybnosti osob s tělesným postižením
OPATŘILOVÁ, Dagmar a Dana ZÁMEČNÍKOVÁZákladní údaje
Originální název
Podpora rozvoje hybnosti osob s tělesným postižením
Název česky
Podpora rozvoje hybnosti osob s tělesným postižením
Název anglicky
Support of motor development of people with physical disability
Autoři
Vydání
1. vyd. Brno, Elportál, 2014. Brno, 2014
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-7611-2
ISSN
Klíčová slova česky
osoba s tělesným postižením; hrubá motorika; diagnostika a podpora hybnosti; kompenzační pomůcky; aktivity denního života
Klíčová slova anglicky
Person with physical disability; gross motor development; assessment and support of development; compensatory tools; daily living activities
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 25. 3. 2015 08:23, PhDr. Mgr. Dana Zámečníková, Ph.D.
V originále
Anotace Výuková publikace Podpora rozvoje hybnosti osob s tělesným postižením je zaměřena na jedince s tělesným postižením a je věnována zejména oblasti rozvoje hybnosti jako předpokladu komplexní péče a podpory o tyto jedince. Komplexně zpracovává několik klíčových oblastí, které spolu navzájem souvisí a jejichž podpora a rozvoj je nezbytná k naplnění cílů ucelené péče. Text se orientuje převážně na praktické otázky podpory a jejich zapojení do každodenního života. Učební pomůcka je především určena pro studenty předmětů PdF:SP7BK_RMO, SP_RMO Reedukace mozkové obrny, SP4MP_SPEV, SPSMP_SPEV Edukace jedinců s více vadami, SPSMK_S4b2 Edukace žáků s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami, SP4MK_S4b2 Edukace jedinců s více vadami. Anotace Výuková publikace Podpora rozvoje hybnosti osob s tělesným postižením je zaměřena na jedince s tělesným postižením a je věnována zejména oblasti rozvoje hybnosti jako předpokladu komplexní péče a podpory o tyto jedince. Komplexně zpracovává několik klíčových oblastí, které spolu navzájem souvisí a jejichž podpora a rozvoj je nezbytná k naplnění cílů ucelené péče. Text se orientuje převážně na praktické otázky podpory a jejich zapojení do každodenního života. Učební pomůcka je především určena pro studenty předmětů PdF:SP7BK_RMO, SP_RMO Reedukace mozkové obrny, SP4MP_SPEV, SPSMP_SPEV Edukace jedinců s více vadami, SPSMK_S4b2 Edukace žáků s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami, SP4MK_S4b2 Edukace jedinců s více vadami. Výuková publikace Podpora rozvoje hybnosti osob s tělesným postižením je zaměřena na jedince s tělesným postižením a je věnována zejména oblasti rozvoje hybnosti jako předpokladu komplexní péče a podpory o tyto jedince. Komplexně zpracovává několik klíčových oblastí, které spolu navzájem souvisí a jejichž podpora a rozvoj je nezbytná k naplnění cílů ucelené péče. Text se orientuje převážně na praktické otázky podpory a jejich zapojení do každodenního života. Učební pomůcka je především určena pro studenty předmětů PdF:SP7BK_RMO, SP_RMO Reedukace mozkové obrny, SP4MP_SPEV, SPSMP_SPEV Edukace jedinců s více vadami, SPSMK_S4b2 Edukace žáků s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami, SP4MK_S4b2 Edukace jedinců s více vadami.
Anglicky
This text is oriented on people with physical disabilities and is aimed especially on motor development as a part of complex care and support provided to people with disability. In chapters are defined key areas which are necessary to reach the aim of comprehensive support of development. Implemented are especially practical questions of support and its implementation into everyday life. In the publications are Czech and foreign references and sources and adapted skills and knowledge of authors with the aim to provide current review of possibilities to support individuals with physical disabilities. Content is divided into various chapters to make the orientation easier and is supplemented by pictures, diagrams, tables and photos and drawings. Every chapter defines aims, key words and summary. Questions will help to get feedback. This text is oriented on people with physical disabilities and is aimed especially on motor development as a part of complex care and support provided to people with disability. In chapters are defined key areas which are necessary to reach the aim of comprehensive support of development. Implemented are especially practical questions of support and its implementation into everyday life.