c 2014

Podpora rozvoje hybnosti osob s tělesným postižením

OPATŘILOVÁ, Dagmar a Dana ZÁMEČNÍKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Podpora rozvoje hybnosti osob s tělesným postižením

Název česky

Podpora rozvoje hybnosti osob s tělesným postižením

Název anglicky

Support of motor development of people with physical disability

Vydání

1. vyd. Brno, Elportál, 2014. Brno, 2014

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-7611-2

ISSN

Klíčová slova česky

osoba s tělesným postižením; hrubá motorika; diagnostika a podpora hybnosti; kompenzační pomůcky; aktivity denního života

Klíčová slova anglicky

Person with physical disability; gross motor development; assessment and support of development; compensatory tools; daily living activities

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 25. 3. 2015 08:23, PhDr. Mgr. Dana Zámečníková, Ph.D.

Anotace

V originále

Anotace Výuková publikace Podpora rozvoje hybnosti osob s tělesným postižením je zaměřena na jedince s tělesným postižením a je věnována zejména oblasti rozvoje hybnosti jako předpokladu komplexní péče a podpory o tyto jedince. Komplexně zpracovává několik klíčových oblastí, které spolu navzájem souvisí a jejichž podpora a rozvoj je nezbytná k naplnění cílů ucelené péče. Text se orientuje převážně na praktické otázky podpory a jejich zapojení do každodenního života. Učební pomůcka je především určena pro studenty předmětů PdF:SP7BK_RMO, SP_RMO Reedukace mozkové obrny, SP4MP_SPEV, SPSMP_SPEV Edukace jedinců s více vadami, SPSMK_S4b2 Edukace žáků s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami, SP4MK_S4b2 Edukace jedinců s více vadami. Anotace Výuková publikace Podpora rozvoje hybnosti osob s tělesným postižením je zaměřena na jedince s tělesným postižením a je věnována zejména oblasti rozvoje hybnosti jako předpokladu komplexní péče a podpory o tyto jedince. Komplexně zpracovává několik klíčových oblastí, které spolu navzájem souvisí a jejichž podpora a rozvoj je nezbytná k naplnění cílů ucelené péče. Text se orientuje převážně na praktické otázky podpory a jejich zapojení do každodenního života. Učební pomůcka je především určena pro studenty předmětů PdF:SP7BK_RMO, SP_RMO Reedukace mozkové obrny, SP4MP_SPEV, SPSMP_SPEV Edukace jedinců s více vadami, SPSMK_S4b2 Edukace žáků s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami, SP4MK_S4b2 Edukace jedinců s více vadami. Výuková publikace Podpora rozvoje hybnosti osob s tělesným postižením je zaměřena na jedince s tělesným postižením a je věnována zejména oblasti rozvoje hybnosti jako předpokladu komplexní péče a podpory o tyto jedince. Komplexně zpracovává několik klíčových oblastí, které spolu navzájem souvisí a jejichž podpora a rozvoj je nezbytná k naplnění cílů ucelené péče. Text se orientuje převážně na praktické otázky podpory a jejich zapojení do každodenního života. Učební pomůcka je především určena pro studenty předmětů PdF:SP7BK_RMO, SP_RMO Reedukace mozkové obrny, SP4MP_SPEV, SPSMP_SPEV Edukace jedinců s více vadami, SPSMK_S4b2 Edukace žáků s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami, SP4MK_S4b2 Edukace jedinců s více vadami.

Anglicky

This text is oriented on people with physical disabilities and is aimed especially on motor development as a part of complex care and support provided to people with disability. In chapters are defined key areas which are necessary to reach the aim of comprehensive support of development. Implemented are especially practical questions of support and its implementation into everyday life. In the publications are Czech and foreign references and sources and adapted skills and knowledge of authors with the aim to provide current review of possibilities to support individuals with physical disabilities. Content is divided into various chapters to make the orientation easier and is supplemented by pictures, diagrams, tables and photos and drawings. Every chapter defines aims, key words and summary. Questions will help to get feedback. This text is oriented on people with physical disabilities and is aimed especially on motor development as a part of complex care and support provided to people with disability. In chapters are defined key areas which are necessary to reach the aim of comprehensive support of development. Implemented are especially practical questions of support and its implementation into everyday life.