BUREŠOVÁ, Iva, Helena KLIMUSOVÁ a Jana KABELÁČOVÁ. Academic Self-Regulation in the Context of Education in Early Adolescence. Online. In Mastorakis, N., Rudas, I., Shitikova, M. V., Shmaliy, Y. S. Recent advances on education and educational technologies. Sofia: INASE, 2015, s. 63-68. ISBN 978-1-61804-294-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Academic Self-Regulation in the Context of Education in Early Adolescence
Autoři BUREŠOVÁ, Iva (203 Česká republika, domácí), Helena KLIMUSOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí) a Jana KABELÁČOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Sofia, Recent advances on education and educational technologies, od s. 63-68, 6 s. 2015.
Nakladatel INASE
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Bulharsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/15:00082569
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-1-61804-294-1
ISSN 2227-4588
Klíčová slova anglicky self-regulation; early adolescence; protective factors; gender
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Helena Klimusová, Ph.D., učo 7213. Změněno: 25. 2. 2016 23:24.
Anotace
In the last ten years, academic self-regulation research has brought important findings concerning motivation and self-regulation in the learning process, which are applicable in practice (school environment). Research conclusions of a number of authors have indicated that intelligence and the ability to retain information alone are not enough for success in school, and that it is necessary to engage adequate motivation processes and possess the ability to intentionally regulate one's behavior toward reaching academic goals. The results of the presented study point to the importance of supporting the development of academic self-regulation in early adolescence, since a high level of self-regulation at this developmental stage is an important predictor of later success in school, work, social relations and life in general (see bellow). The results of this research with a sample of 363 adolescents have indicated a number of interesting correlates, which should be reflected in the manner of preparation at school and at home of children at this developmental stage.
Návaznosti
MUNI/A/1226/2014, interní kód MUNázev: Ověření psychometrických vlastností diagnostických nástrojů pro screening výskytu a forem deprese a depresivity u dětí a dospívajících (Akronym: DEPRES)
Investor: Masarykova univerzita, Ověření psychometrických vlastností diagnostických nástrojů pro screening výskytu a forem deprese a depresivity u dětí a dospívajících, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 31. 7. 2024 07:14