2015
Soudobé dějiny školství jako výzva pro historicko-pedagogický výzkum i výuku (dějin pedagogiky)
ZOUNEK, Jiří, Michal ŠIMÁNĚ a Dana KNOTOVÁZákladní údaje
Originální název
Soudobé dějiny školství jako výzva pro historicko-pedagogický výzkum i výuku (dějin pedagogiky)
Název anglicky
Contemporary history of education as a challenge for historical and educational research and teaching (history of education)
Autoři
ZOUNEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí), Michal ŠIMÁNĚ (203 Česká republika, domácí) a Dana KNOTOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Aktuální situace a perspektivy dějin pedagogiky jako vědního oboru a jako vyučovacího předmětu. Katedra pedagogiky, Filozofická fakulta, Univerzita Karlova, 4. února, 2015, Praha, 2015
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/15:00080717
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
současné dějiny; dějiny vzdělávání; orální historie; ICT ve vzdělávání
Klíčová slova anglicky
contemporary history; history of education; oral history; ICT in education
Změněno: 23. 3. 2016 15:17, Mgr. Marie Skřivanová
V originále
Cílem příspěvku je prezentovat a diskutovat problematiku soudobých dějin školství, které je v českém prostředí věnováno poměrně málo pozornosti. Autoři se budou v první části příspěvku věnovat metodologickým otázkám výzkumu soudobých dějin školství. Ve druhé části příspěvku se zaměří na pojetí výuky soudobých dějin školství v éře digitálních technologií. V této části se zamyslí nad výukou založenou na moderních didaktických paradigmatech, ale i na současných historických konceptech.
Anglicky
The objective of this paper is to present and discuss issues of contemporary history of education, which is in the Czech environment received relatively little attention. Authors focus on the methodological issues of contemporary history of education research in the first part of the contribution. In the second part of the paper authors focus on the concept of teaching contemporary history of education in the digital age. In this section considers the teaching based on modern teaching paradigms, but also on contemporary historical concepts.
Návaznosti
GA14-05926S, projekt VaV |
|