k 2015

Soudobé dějiny školství jako výzva pro historicko-pedagogický výzkum i výuku (dějin pedagogiky)

ZOUNEK, Jiří, Michal ŠIMÁNĚ a Dana KNOTOVÁ

Základní údaje

Originální název

Soudobé dějiny školství jako výzva pro historicko-pedagogický výzkum i výuku (dějin pedagogiky)

Název anglicky

Contemporary history of education as a challenge for historical and educational research and teaching (history of education)

Autoři

ZOUNEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí), Michal ŠIMÁNĚ (203 Česká republika, domácí) a Dana KNOTOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Aktuální situace a perspektivy dějin pedagogiky jako vědního oboru a jako vyučovacího předmětu. Katedra pedagogiky, Filozofická fakulta, Univerzita Karlova, 4. února, 2015, Praha, 2015

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/15:00080717

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

současné dějiny; dějiny vzdělávání; orální historie; ICT ve vzdělávání

Klíčová slova anglicky

contemporary history; history of education; oral history; ICT in education

Štítky

Změněno: 23. 3. 2016 15:17, Mgr. Marie Skřivanová

Anotace

V originále

Cílem příspěvku je prezentovat a diskutovat problematiku soudobých dějin školství, které je v českém prostředí věnováno poměrně málo pozornosti. Autoři se budou v první části příspěvku věnovat metodologickým otázkám výzkumu soudobých dějin školství. Ve druhé části příspěvku se zaměří na pojetí výuky soudobých dějin školství v éře digitálních technologií. V této části se zamyslí nad výukou založenou na moderních didaktických paradigmatech, ale i na současných historických konceptech.

Anglicky

The objective of this paper is to present and discuss issues of contemporary history of education, which is in the Czech environment received relatively little attention. Authors focus on the methodological issues of contemporary history of education research in the first part of the contribution. In the second part of the paper authors focus on the concept of teaching contemporary history of education in the digital age. In this section considers the teaching based on modern teaching paradigms, but also on contemporary historical concepts.

Návaznosti

GA14-05926S, projekt VaV
Název: Každodenní život základní školy v období normalizace pohledem učitelů. Využití orální historie při studiu soudobých dějin školství
Investor: Grantová agentura ČR, Každodenní život základní školy v období normalizace pohledem učitelů. Využití orální historie při studiu soudobých dějin školství