KIM, Tae-Sik. Living in a Transnational Room: Transnational Online Communication by Unaccompanied Korean Adolescents in the United States. International Journal of Child, Youth & Family Studies. 2015, roč. 6, č. 4, s. 689-708. ISSN 1920-7298.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Living in a Transnational Room: Transnational Online Communication by Unaccompanied Korean Adolescents in the United States
Autoři KIM, Tae-Sik (410 Korejská republika, garant, domácí).
Vydání International Journal of Child, Youth & Family Studies, 2015, 1920-7298.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele Kanada
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14230/15:00082583
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
UT WoS 000370812400005
Klíčová slova anglicky unaccompanied Korean adolescents life experience transnational communication mediated interpersonal communication media consumption Internet use
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Ing. Alena Raisová, učo 36962. Změněno: 29. 4. 2016 16:01.
Anotace
As part of a research project on unaccompanied Korean adolescents in the United States, this study investigated their transnational communication practices. The adolescents, who experienced limited personal relationships and strange sociocultural environments, spent a large amount of time in their private rooms alone. They used the Internet heavily during unorganized after-school hours, consuming media content across national borders and communicating with people in Korea. However, these were not completely new communication practices that they developed in the United States. Rather, they maintained ways of communication to which they had been accustomed in Korea. Their communication practices were neither dependent nor independent variables in relation to their unusual life experiences in a foreign country. Instead, their transnational communication had long been a part of the context of their daily lives in response to sociocultural environments in both Korea and the United states.
Návaznosti
CZ.1.07/2.2.00/28.0225, interní kód MUNázev: Internacionalizace, inovace, praxe: sociálně-vědní vzdělávání pro 21. století (Akronym: SOVA 21)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Internacionalizace, inovace, praxe: sociálně-vědní vzdělávání pro 21. století, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 23. 9. 2024 01:09