2014
Role životních zkušeností v rámci výkonu profese speciálního pedagoga - etopeda
JUNOVÁ, Pavlína a Karel ČERVENKAZákladní údaje
Originální název
Role životních zkušeností v rámci výkonu profese speciálního pedagoga - etopeda
Název česky
Role životních zkušeností v rámci výkonu profese speciálního pedagoga - etopeda
Název anglicky
The role of teacher's personal experiences within the process of eduaction of children with behavioural disorders
Autoři
JUNOVÁ, Pavlína a Karel ČERVENKA
Vydání
1. vyd. Brno, Intervence pro inkluzi dětí s problémy/poruchami v chování. od s. 152-161, 10 s. 2014
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-7610-5
Klíčová slova česky
Pomáhající profese; životní zkušenost; motivace; syndrom pomáhajících; kompetence speciálního pedagoga; potřeby klienta
Klíčová slova anglicky
helping profession; life experience; motivation; helping syndrome; special educator´s competences; needs of client
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 24. 3. 2015 13:05, doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D.
V originále
Tato kapitola se zabývá přístupem speciálních pedagogů ke své práci a k dětem s poruchami chování. Zaměřujeme se na souvislosti životní zkušeností speciálních pedagogů a na motivaci pro výkon pomáhající profese. Jádrem kapitoly jsou některé z výsledů kvalitativní výzkumné sondy, která zjišťovala, jaké konkrétní aspekty z životní zkušenosti speciálních pedagogů se podle nich promítají do jejich práce s klientem a jak konkrétně tyto zkušenosti ovlivňují jejich způsob práce. Cílem výzkumu bylo zjistit, jak konkrétně životní zkušenost ovlivňuje speciální pedagogy v jejich práci a volbě povolání. Participanty výzkumu byli speciální pedagogové v etopedických zařízeních.
Anglicky
This chapter deals with the special educator´s attention to their professions and to their clients in the context of their life experience and in the context of their motivation to work in helping professions. The chapter is based on main findings of qualitative research, which studied specific aspects of teacher’s personal experience and their relationship to the profession. The aim of the research was to find out how the special educator´s life experiences influence their understanding of the profession and to find out their opinions on their motivation for the choice of the profession.
Návaznosti
MUNI/A/0801/2013, interní kód MU |
|