C 2014

Role životních zkušeností v rámci výkonu profese speciálního pedagoga - etopeda

JUNOVÁ, Pavlína a Karel ČERVENKA

Základní údaje

Originální název

Role životních zkušeností v rámci výkonu profese speciálního pedagoga - etopeda

Název česky

Role životních zkušeností v rámci výkonu profese speciálního pedagoga - etopeda

Název anglicky

The role of teacher's personal experiences within the process of eduaction of children with behavioural disorders

Autoři

JUNOVÁ, Pavlína a Karel ČERVENKA

Vydání

1. vyd. Brno, Intervence pro inkluzi dětí s problémy/poruchami v chování. od s. 152-161, 10 s. 2014

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-7610-5

Klíčová slova česky

Pomáhající profese; životní zkušenost; motivace; syndrom pomáhajících; kompetence speciálního pedagoga; potřeby klienta

Klíčová slova anglicky

helping profession; life experience; motivation; helping syndrome; special educator´s competences; needs of client

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 24. 3. 2015 13:05, doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D.

Anotace

V originále

Tato kapitola se zabývá přístupem speciálních pedagogů ke své práci a k dětem s poruchami chování. Zaměřujeme se na souvislosti životní zkušeností speciálních pedagogů a na motivaci pro výkon pomáhající profese. Jádrem kapitoly jsou některé z výsledů kvalitativní výzkumné sondy, která zjišťovala, jaké konkrétní aspekty z životní zkušenosti speciálních pedagogů se podle nich promítají do jejich práce s klientem a jak konkrétně tyto zkušenosti ovlivňují jejich způsob práce. Cílem výzkumu bylo zjistit, jak konkrétně životní zkušenost ovlivňuje speciální pedagogy v jejich práci a volbě povolání. Participanty výzkumu byli speciální pedagogové v etopedických zařízeních.

Anglicky

This chapter deals with the special educator´s attention to their professions and to their clients in the context of their life experience and in the context of their motivation to work in helping professions. The chapter is based on main findings of qualitative research, which studied specific aspects of teacher’s personal experience and their relationship to the profession. The aim of the research was to find out how the special educator´s life experiences influence their understanding of the profession and to find out their opinions on their motivation for the choice of the profession.

Návaznosti

MUNI/A/0801/2013, interní kód MU
Název: Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti
Investor: Masarykova univerzita, Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty