2014
Didaktika úpolů ve školní tělesné výchově
REGULI, Zdenko, Miroslav ĎURECH, Michal VÍT a Jitka ČIHOUNKOVÁZákladní údaje
Originální název
Didaktika úpolů ve školní tělesné výchově
Název anglicky
Didactics of combatives in school physical education
Autoři
REGULI, Zdenko (703 Slovensko, garant, domácí), Miroslav ĎURECH (703 Slovensko), Michal VÍT (203 Česká republika, domácí) a Jitka ČIHOUNKOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Brno, od s. nestránkováno, 53 s. 2014
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)
Obor
Sport a aktivity volného času
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14510/14:00079738
Organizační jednotka
Fakulta sportovních studií
ISBN
978-80-210-6998-5
Klíčová slova anglicky
Physical education; didactics; combatives; preparatory combatives; combative sports; self-defence
Změněno: 24. 3. 2015 13:18, Mgr. Aneta Fedrová
V originále
Učebnice je zaměřena na aktuální poznatky z teorie a didaktiky úpolů pro primární, sekundární a terciální úroveň vzdělávacího systému. Text je zaměřen na budoucí pedagogické pracovníky, kteří by měli být vybaveni kompetencemi pro kvalitní výuku úpolů. Východiskem textu je definice a systematiky úpolů, která je vytvořena s ohledem na didaktické cíle předmětu. Studenti se v učebnici dále seznámí se strukturou technických prostředků ve vybraných úpolových sportech a sebeobraně (aikidó, džúdó, karate). Důležitým předpokladem budoucích učitelů je terminologicky správné vyjadřování, učebnice proto klade velký důraz na odbornou terminologii. Na základní poznatky o didaktice úpolových systémů navazují kapitoly týkající se organizačního zajištění hodin úpolů a především zásad bezpečnosti výuky úpolových aktivit. Pro získání dalších poznatků studenti mohou využít rozsáhlého seznamu doporučené studijní literatury.
Anglicky
The textbook focuses on the current knowledge of the theory and didactics of combatives for primary, secondary and tertiary levels of the education system. The text is aimed at future teachers, who are expected to be equipped with skills for quality instruction of combatives. The text’s starting point is the definition and systematics of combatives which have been created with regard to the educational objectives of the course. Students will use the textbook to become familiar with the structure of technical resources in the selected combatives and self-defence (aikido, judo, karate). As refined terminology is an important prerequisite for future teachers, the textbook places great emphasis on technical terminology. The basic facts of didactics of combative systems are followed up by the chapters on the organizational arrangements of combatives instruction and the safety principles of teaching combative activities in particular. To gain more knowledge students are encouraged to consult an extensive list of recommended study literature.
Návaznosti
CZ.1.07/2.2.00/28.0221, interní kód MU |
|