Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{1231799, author = {Vrubel, Martin}, booktitle = {III. Olomoucké speciálněpedagogické dny}, keywords = {facilitator; barrier; person with visual impairment; school inclusion; equality of rights; education; attitudes}, language = {cze}, title = {Význam determinant inkluzivního vzdělávání pohledem ředitelek a ředitelů běžných škol}, url = {http://www.contexo.cz/files/other/filemanager/Files/Specka2015/Program%20a%20bulletin%202015.pdf}, year = {2015} }
TY - CONF ID - 1231799 AU - Vrubel, Martin PY - 2015 TI - Význam determinant inkluzivního vzdělávání pohledem ředitelek a ředitelů běžných škol KW - facilitator KW - barrier KW - person with visual impairment KW - school inclusion KW - equality of rights KW - education KW - attitudes UR - http://www.contexo.cz/files/other/filemanager/Files/Specka2015/Program%20a%20bulletin%202015.pdf N2 - Příspěvek přináší dílčí výsledky širšího výzkumného šetření významu determinant školní inkluze osob se zrakovým postižením pohledem ředitelek a ředitelů běžných škol. Na vedoucí pracovníky se zaměřujeme z důvodu jejich klíčové role pro úspěch inkluzivního vzdělávání vycházející jak z evropského, tak z českého právního rámce. Kvantitativního výzkumného šetření se zúčastnilo 179 ředitelek a ředitelů z Pardubického kraje, Královéhradeckého kraje a Kraje Vysočina. Pro naše výzkumné šetření jsme zvolili výzkumnou metodu dotazování, techniku dotazník. Z hlediska významnosti determinant se na čelních místech umístily determinanty: schopnost upravit výuku, podpora dalšího vzdělávání učitelů, asistent pedagoga ve třídě. Významným faktorem ovlivňujícím možnost inkluze žáka se zrakovým postižením je též délka praxe respondentů ve školství. Ze statistické analýzy vyplynulo, že vstřícnější ke změnám systému jsou vedoucí pracovníci pracující ve školství méně než 25 let. Dále jsme zjišťovali míru ochoty k zahájení inkluzivního vzdělávání osob s různým typem zrakového postižení. Pomocí statistických postupů jsme sestavili speciální nástroj, kterým tuto ochotu měříme. Jsme tak schopni zjistit, která omezení zrakových funkcí jsou z pohledu managementu škol přijímána lépe a která hůře. Výsledky prezentujeme v našem příspěvku. ER -
VRUBEL, Martin. Význam determinant inkluzivního vzdělávání pohledem ředitelek a ředitelů běžných škol. In \textit{III. Olomoucké speciálněpedagogické dny}. 2015.
|