c 2014

Qualitative Research Methodology

HELLEBRANDT, Vladimír a Martin SEBERA

Základní údaje

Originální název

Qualitative Research Methodology

Autoři

HELLEBRANDT, Vladimír (703 Slovensko, garant, domácí) a Martin SEBERA (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Brno, od s. nestránkováno, 58 s. 2014

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)

Obor

Sport a aktivity volného času

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14510/14:00079808

Organizační jednotka

Fakulta sportovních studií

ISBN

978-80-210-7445-3

Klíčová slova anglicky

Kinanthropology; grounded theory; case study; ethnographic research; biographical research
Změněno: 25. 3. 2015 19:41, Mgr. Aneta Fedrová

Anotace

V originále

Use of qualitative approach in various fields of science (psychology, pedagogy, sociology etc.) inevitably did not avoid the field of kinanthropology which in the framework of its multidisciplinary scope overlaps into the above mentioned social sciences. Commonly recommended is the use of combination of qualitative and quantitative methods in one research project (mixed research strategy) where the results obtained by both methods complement each other. The presented study text is divided into four parts. First two parts contain description of qualitative approach from its characteristics and qualities to four basic types of design (grounded theory, case study, ethnographic research and biographical research). Third and fourth parts concentrate on particular procedures explaining how to carry out the research (from the data collecting to its analysis) accompanied by presenting the most common mistakes e.g. in coding. Each chapter is followed by test questions which enable practicing of the acquired topic content.

Návaznosti

CZ.1.07/2.2.00/28.0221, interní kód MU
Název: Inovace a modernizace studijních oborů FSpS (Akronym: IMPACT)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Inovace a modernizace studijních oborů FSpS, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání