HALÚZKA, Miloš and Jiří ŠIBOR. Ročníková práce jako forma projektového vyučování (YEAR SEMINAR WORK AS A PROJECT-BASED EDUCATION FORM). Online. In Rusek, M., Köhlerová, V. (eds.). PROJEKTOVÉ VYUČOVÁNÍ V CHEMII A SOUVISEJÍCÍCH OBORECH / PROJECT-BASED EDUCATION IN CHEMISTRY AND RELATED FIELDS X. PRAHA 1: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2013, p. 45-49. ISBN 978-80-7290-606-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Ročníková práce jako forma projektového vyučování
Name in Czech Ročníková práce jako forma projektového vyučování
Name (in English) YEAR SEMINAR WORK AS A PROJECT-BASED EDUCATION FORM
Authors HALÚZKA, Miloš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jiří ŠIBOR (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition PRAHA 1, PROJEKTOVÉ VYUČOVÁNÍ V CHEMII A SOUVISEJÍCÍCH OBORECH / PROJECT-BASED EDUCATION IN CHEMISTRY AND RELATED FIELDS X, p. 45-49, 5 pp. 2013.
Publisher Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/13:00079838
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7290-606-2
UT WoS 000339813900007
Keywords (in Czech) projektové vyučování, ročníková práce, podmínky pro život
Keywords in English project-based education; year seminar work; life conditions
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 2/4/2015 16:22.
Abstract
Povinná ročníková práce je výhodná v automatickém zapojení všech studentů. Vhodně zvolené téma projektového vyučování v chemii může rozvíjet nejen mezipředmětové vazby, ale může zahrnovat i oblast environmentálního vzdělávání a bližší poznávání regionu. Práce popisuje zkušenosti s realizací ročníkové práce na střední odborné škole na téma „Podmínky pro život“ studentkou třetího ročníku oboru Technické lyceum. Úkolem bylo definovat krajní životní podmínky pro jakoukoli formu života a možné schopnosti organismů přizpůsobit se těmto extrémním vlivům. Na základě zjištěných fyzikálních či chemických extrémů pak bylo provedeno srovnání s podmínkami slučitelnými s životem člověka. Jsou popsány výsledky, které zpracování tohoto tématu přineslo, možnosti dalšího využití práce a přínos práce pro samotnou studentku, pro vedoucího práce a pro školu. Článek referuje o zjištěných výsledcích výzkumu užívání projektového vyučovaní.
Abstract (in English)
Compulsory year seminar work is advantageous in automatic attendance of all students. Suitable choice theme of project-based education in chemistry can develops not only intersubject coupling but subject of environmental learning adn further learning about region. This work describes experiences with realization year seminar work in vocational school on the theme, Life conditions" by 3rd year student of branch Technical lyceum. The goal of project was define extrame life conditions of any kind form of life and possibilities of organisms to conform with this extreme life conditions. On the basis of investigated fyzical or chemical extremes was executed comparison with conditions compatible with the life of man. There are described results of compiling this theme, possibilities of further exploiting and work's contribution for student by herself, for work's leader and for school.
PrintDisplayed: 31/5/2024 01:56