c 2014

Management ve sportu

NOVÁ, Jana

Základní údaje

Originální název

Management ve sportu

Název anglicky

Sport management

Autoři

NOVÁ, Jana (703 Slovensko, garant, domácí)

Vydání

Brno, od s. nestránkováno, 67 s. 2014

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)

Obor

Sport a aktivity volného času

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14510/14:00079856

Organizační jednotka

Fakulta sportovních studií

ISBN

978-80-210-7151-3

Klíčová slova anglicky

Management; sports; public sector; non-profit sector; professional sport; managerial functions; strategic planning; organization; human resources management; organization performance; good governance
Změněno: 26. 3. 2015 18:57, Mgr. Aneta Fedrová

Anotace

V originále

Výukový text pro předmět Management sportu reflektuje nejnovější poznatky v uvedeném oboru z domácí i světové literatury. Poskytuje tak studentům aktuální informace o specifikách při uplatňování teorie managementu ve sportovním prostředí. Obsahově se věnuje otázkám struktury a řízení sportovních organizací ve veřejném sektoru, neziskovém sektoru a v profesionálním sportu, a to z pohledu aplikace základních manažerských funkcí. Student tak má možnost seznámit se s uplatňováním principů strategického plánování, organizace, vedení a řízení lidských zdrojů a kontroly, jakož i s problematikou měření výkonnosti sportovních organizací – se zdůrazněním zásad jejich dobré správy. Prostřednictvím úkolů určených k samostudiu si může dále obohatit své poznání ve vztahu k použitelnosti manažerských funkcí v prostředí sportovních organizací.

Anglicky

The study text for the course of Sports Management builds on the latest knowledge in the field treated both in domestic and international publications. It provides students with the current information about the specifics in the application of the management theory in the sports environment. Taking the perspective of the application of the basic managerial functions, the content deals with issues of the structure and management of sports organizations in the public sector, non-profit sector as well as the professional sport. Students have an opportunity to become familiar with the application of principles of strategic planning, organization, human resource management and control, as well as the issue of measurement of sports organizations performance; all with the emphasis on the principles of good governance. Through the self-study tasks students are encouraged to further enrich their knowledge in relation to the application of managerial functions in the environment of sports organizations.

Návaznosti

CZ.1.07/2.2.00/28.0221, interní kód MU
Název: Inovace a modernizace studijních oborů FSpS (Akronym: IMPACT)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Inovace a modernizace studijních oborů FSpS, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání