B 2014

Role komunikace v procesu integrace žáka se sluchovým postižením

PITNEROVÁ, Pavla

Základní údaje

Originální název

Role komunikace v procesu integrace žáka se sluchovým postižením

Název česky

Role komunikace v procesu integrace žáka se sluchovým postižením

Název anglicky

The Role of the Communication in the Integration Process of the Pupil with Hearing

Vydání

1. vyd. Brno, 171 s. 2014

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

ISBN

978-80-210-7596-2

Klíčová slova česky

vzdělávání; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; integrace; inkluze; sluchové postižení; komunikace; výzkum; kvantitativní metodologie; kvalitativní metodologie; případová studie

Klíčová slova anglicky

education; pupils with special educational needs; integration; inclusion; hearing impairment; communication; research; quantitative methodology; qualitative methodology; case study

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 2. 4. 2015 14:11, Mgr. Jana Dykastová

Anotace

V originále

Monografie představuje tři výzkumné projekty, zaměřené na zkoumání připravenosti studentů učitelství a učitelů z jižní Moravy na integraci žáků se sluchovým postižením do běžných škol. Výzkum kombinuje různé výzkumné techniky pro srovnání mezi postoji a zkušenosti učitelů. Z metod a technik byly použity: analýza odborné literatury, obsahová analýza a technika dotazníku. Následuje případová studie, která představuje výsledky dlouhodobého pozorování procesu integrace chlapce se sluchovým postižením do běžné školy a doplňuje tak výstupy z předchozích statisticky zpracovaných zjištění. Soubor výzkumných nástrojů se skládá z dlouhodobého pozorování účastníků, analýzy dokumentů a hloubkových rozhovorů.

Anglicky

The monograph presents three particular research projects focused on the exploring of special education students and teachers from the South Moravia preparedness to integrate children with hearing impairment into educational system: mainstream schools and relevant services. The following methods and techniques were used: professional literature review, content analysis and questionnaire. The case study was used for the long-term observation of the boy with hearing impairment due to his integration into mainstream school. The methodological toolkit consists of long-term participant observation, document analysis and in-depth interviews.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání