MAZÁČOVÁ, Pavlína. Centrum informačního vzdělávání na MU – cesta k akademickým kompetencím doktorandů. In Danielová, Lenka; Linhartová, Dana; Foltová, Lucie; Skalická, Ivona. Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2014. Brno: Mendelova univerzita Brno, 2014, s. 193-202. ISBN 978-80-7509-001-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Centrum informačního vzdělávání na MU – cesta k akademickým kompetencím doktorandů
Název anglicky Information Literacy Center at MU - path to the academic competence of doctoral students
Autoři MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Brno, Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2014, od s. 193-202, 10 s. 2014.
Nakladatel Mendelova univerzita Brno
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/14:00080047
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-7509-001-0
Klíčová slova česky akademické kompetence; CEINVE; doktorandi; informační gramotnost; informační vzdělávání; Masarykova univerzita; vzdělávání; vysoké školy
Klíčová slova anglicky Academic competence; CEINVE; graduate students; information literacy; Masaryk University; education; high school
Štítky rivok
Změnil Změnila: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D., učo 6795. Změněno: 1. 3. 2018 10:49.
Anotace
Příspěvek se zaměřuje na téma informačního vzdělávání v prostředí vysokých škol v ČR, v první části teoretickými a výzkumnými východisky, ve druhé části v kontextu edukačních aktivit Centra informačního vzdělávání na Masarykově univerzitě (CEINVE). Autorka věnuje pozornost primárně cílové skupině doktorandů se záměrem poukázat na potřebu komplexní a funkční podpory informačního vzdělávání přispívajícího k rozvoji informační gramotnosti a v širším pojetí k optimalizaci akademických kompetencí doktorandů. Teoretická východiska i argumenty edukačních aktivit jsou podpořeny výzkumným šetřením Centra informačního vzdělávání, zaměřeným na analýzu vzdělávacích potřeb doktorandů.
Anotace anglicky
This paper focuses on the topic of information literacy education at universities in the Czech Republic, in the first part of the theoretical and research base in the second part of the educational activities in the context of the Information Education at Masaryk University (CEINVE). The author pays attention to the primary target group of doctoral students with the intention to highlight the need for a comprehensive and functional support information education contributing to the development of information literacy in a broader sense to optimize the academic competence of students. Theoretical background and arguments of educational activities are supported by the Research Center survey information education, focusing on the analysis of educational needs of students.
Návaznosti
CZ.1.07/2.2.00/28.0241, interní kód MUNázev: Centrum informačního vzdělávání: rozvoj informační gramotnosti na MU (Akronym: CEINVE)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum informačního vzdělávání: rozvoj informační gramotnosti na MU, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 14. 5. 2024 01:13