2014
Centrum informačního vzdělávání na MU – cesta k akademickým kompetencím doktorandů
MAZÁČOVÁ, PavlínaZákladní údaje
Originální název
Centrum informačního vzdělávání na MU – cesta k akademickým kompetencím doktorandů
Název anglicky
Information Literacy Center at MU - path to the academic competence of doctoral students
Autoři
MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Brno, Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2014, od s. 193-202, 10 s. 2014
Nakladatel
Mendelova univerzita Brno
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/14:00080047
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-7509-001-0
Klíčová slova česky
akademické kompetence; CEINVE; doktorandi; informační gramotnost; informační vzdělávání; Masarykova univerzita; vzdělávání; vysoké školy
Klíčová slova anglicky
Academic competence; CEINVE; graduate students; information literacy; Masaryk University; education; high school
Štítky
Změněno: 1. 3. 2018 10:49, Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.
V originále
Příspěvek se zaměřuje na téma informačního vzdělávání v prostředí vysokých škol v ČR, v první části teoretickými a výzkumnými východisky, ve druhé části v kontextu edukačních aktivit Centra informačního vzdělávání na Masarykově univerzitě (CEINVE). Autorka věnuje pozornost primárně cílové skupině doktorandů se záměrem poukázat na potřebu komplexní a funkční podpory informačního vzdělávání přispívajícího k rozvoji informační gramotnosti a v širším pojetí k optimalizaci akademických kompetencí doktorandů. Teoretická východiska i argumenty edukačních aktivit jsou podpořeny výzkumným šetřením Centra informačního vzdělávání, zaměřeným na analýzu vzdělávacích potřeb doktorandů.
Anglicky
This paper focuses on the topic of information literacy education at universities in the Czech Republic, in the first part of the theoretical and research base in the second part of the educational activities in the context of the Information Education at Masaryk University (CEINVE). The author pays attention to the primary target group of doctoral students with the intention to highlight the need for a comprehensive and functional support information education contributing to the development of information literacy in a broader sense to optimize the academic competence of students. Theoretical background and arguments of educational activities are supported by the Research Center survey information education, focusing on the analysis of educational needs of students.
Návaznosti
CZ.1.07/2.2.00/28.0241, interní kód MU |
|