D 2014

Centrum informačního vzdělávání na MU – cesta k akademickým kompetencím doktorandů

MAZÁČOVÁ, Pavlína

Základní údaje

Originální název

Centrum informačního vzdělávání na MU – cesta k akademickým kompetencím doktorandů

Název anglicky

Information Literacy Center at MU - path to the academic competence of doctoral students

Autoři

MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Brno, Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2014, od s. 193-202, 10 s. 2014

Nakladatel

Mendelova univerzita Brno

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/14:00080047

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-7509-001-0

Klíčová slova česky

akademické kompetence; CEINVE; doktorandi; informační gramotnost; informační vzdělávání; Masarykova univerzita; vzdělávání; vysoké školy

Klíčová slova anglicky

Academic competence; CEINVE; graduate students; information literacy; Masaryk University; education; high school

Štítky

Změněno: 1. 3. 2018 10:49, Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek se zaměřuje na téma informačního vzdělávání v prostředí vysokých škol v ČR, v první části teoretickými a výzkumnými východisky, ve druhé části v kontextu edukačních aktivit Centra informačního vzdělávání na Masarykově univerzitě (CEINVE). Autorka věnuje pozornost primárně cílové skupině doktorandů se záměrem poukázat na potřebu komplexní a funkční podpory informačního vzdělávání přispívajícího k rozvoji informační gramotnosti a v širším pojetí k optimalizaci akademických kompetencí doktorandů. Teoretická východiska i argumenty edukačních aktivit jsou podpořeny výzkumným šetřením Centra informačního vzdělávání, zaměřeným na analýzu vzdělávacích potřeb doktorandů.

Anglicky

This paper focuses on the topic of information literacy education at universities in the Czech Republic, in the first part of the theoretical and research base in the second part of the educational activities in the context of the Information Education at Masaryk University (CEINVE). The author pays attention to the primary target group of doctoral students with the intention to highlight the need for a comprehensive and functional support information education contributing to the development of information literacy in a broader sense to optimize the academic competence of students. Theoretical background and arguments of educational activities are supported by the Research Center survey information education, focusing on the analysis of educational needs of students.

Návaznosti

CZ.1.07/2.2.00/28.0241, interní kód MU
Název: Centrum informačního vzdělávání: rozvoj informační gramotnosti na MU (Akronym: CEINVE)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum informačního vzdělávání: rozvoj informační gramotnosti na MU, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání