C 2014

Výzkumy v oblasti předškolního vzdělávání

SYSLOVÁ, Zora

Základní údaje

Originální název

Výzkumy v oblasti předškolního vzdělávání

Název anglicky

Research in the field of early childhood education

Autoři

Vydání

První. Plzeň, Pregraduální vzdělávání učitelů mateřských škol jako dialog mezi teorií a praxí, od s. 24-30, 7 s. 2014

Nakladatel

Západočeská univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-261-0494-0

Klíčová slova česky

předškolní vzdělávání; pedagogický výzkum; oblasti výzkumu; mezinárodní srovnání

Klíčová slova anglicky

pre-primary education; educational research; area of research; international comparison

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 12. 4. 2015 15:40, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.

Anotace

V originále

Kapitola se zabývá výzkumy v oblasti předškolního vzdělávání. Přináší závěry mezinárodních studií, které poukazují na vztahy mezi kvalifikací učitelek a výsledky vzdělávání. Přibližuje mezinárodní trendy ve vý- zkumech a důraz kladený na mezinárodní srovnávací studie. Popisuje výsledky přehledové studie, která přináší souhrnná zjištění z výzkumů předškolního vzdělávání realizovaných v letech 2000-2010 v České republice. Dotý- ká se také dvou dalších výzkumů z let následujících. Výzkumy jsou doplněny také zjištěními České školní inspekce. V závěru jsou konstatovány nedostatky, které se v této oblasti v České republice objevují.

Anglicky

The chapter is concerned with researches on area of preprimary education. It brings conclusions of international studies that advert to relationships between qualitifications of teachers and results of education. Is presents international tendencies in researches and shows the accent put on international comparative studies. It describes results of advances that brings summary report from preprimary education researches (realized in Czech republic in 2000-2010). It also mentions two other following researches. Researches are completed by findings of Czech School Inspectorate. Disadvatages that can be found in Czech republic are mentioned in conclusion.