2015
Harmony or Attack : the Function of Student Humor at Lower Secondary Schools
ŠEĎOVÁ, KláraZákladní údaje
Originální název
Harmony or Attack : the Function of Student Humor at Lower Secondary Schools
Název česky
Harmonie nebo útok : funkce žákovského humoru na 2. stupni základní školy
Autoři
ŠEĎOVÁ, Klára (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
New Educational Review, Toruń, Wydawnictwo Adam Marszałek, 2015, 1732-6729
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Polsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Impakt faktor
Impact factor: 0.149 v roce 2012
Kód RIV
RIV/00216224:14210/15:00080753
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky
humor; school; teacher-student relationships
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 21. 3. 2016 15:37, Mgr. Marie Skřivanová
Anotace
V originále
This paper addresses the phenomenon of school humor, focusing on the question of how it contributes to shaping teacher-student relationships. Based on an analysis of texts written by lower secondary school students, the paper shows that humor at school serves contradictory functions, such as harmonizing teacher student relationships on the one hand, and enabling power negotiation aimed at gaining superiority on the other. Analysis of narrative data has identified a specific phenomenon of festive humor. Within its frame, teacher-student relationships nearly always tend to be harmonized.
Návaznosti
GA13-23578S, projekt VaV |
|