2014
Proceedings of the Conference Universal Learning Design, Paris 2014
ČERVENKA, Petr, Michaela HANOUSKOVÁ, Lukáš MÁSILKO, Radek PAVLÍČEK, Jiří PECL et. al.Základní údaje
Originální název
Proceedings of the Conference Universal Learning Design, Paris 2014
Autoři
ČERVENKA, Petr (203 Česká republika, domácí), Michaela HANOUSKOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí), Lukáš MÁSILKO (203 Česká republika, domácí), Radek PAVLÍČEK (203 Česká republika, domácí), Jiří PECL (203 Česká republika, domácí) a Petr PEŇÁZ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Brno, 113 s. 2014
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Editorství tematického sborníku, editorství monotematického čísla odborného časopisu
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14750/14:00080107
Organizační jednotka
Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky
ISBN
978-80-210-6882-7
Klíčová slova anglicky
universal learning design; accessibility
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 24. 4. 2015 15:10, Mgr. Michaela Hanousková
Anotace
V originále
In the present proceedings, full texts of the papers given in the 4th Conference Universal Learning Design – held on 9–11 July in Paris as a part of ICCHP Conf.) – are published. The programme of the conference (as well as the proceedings) was divided into a few thematic sections: 1. Standards of Universal Learning Design at Universities and Testing of Persons with Special Needs. 2. Linguistic Competence of the Hearing Impaired and the Role of Sign Languages in Tertiary Education 3. Universal Design of Electronic Documents and Public Libraries for Purposes of Tertiary Education 4. Compensation Tools for the Specific Learning Disorders and Other Types od Diversity in Tertiary Education.
Návaznosti
CZ.1.07/2.2.00/29.0010, interní kód MU |
| ||
ROZV/13/2013, interní kód MU |
|