B 2014

Disability and Art Creation

SOCHOR, Pavel

Základní údaje

Originální název

Disability and Art Creation

Název česky

Postižení v kontextu výtvarné tvorby

Autoři

Vydání

1. vyd. Brno, 133 s. 2014

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

ISBN

978-80-210-7579-5

Klíčová slova česky

umění; arteterapie; speciální výtvarná výchova; inkluzivní vzdělávání; postižení; výtvarné dílo; výtvarná tvorba

Klíčová slova anglicky

art; art therapy; special art education; inclusive education; disability; art work; art creation

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 28. 4. 2015 14:56, Mgr. Jana Dykastová

Anotace

V originále

This book analyzes through theoretical research the field of art creation in special education, art education, art therapy and visual art. The work is divided into three chapters. The first chapter contains analytical study focusing on disability images in visual arts in selected periods of European art history. The second chapter deals with art work creation in education and therapy. It aims to compare theoretical foundations of art therapy, special art education and inclusive art didactics. The final chapter focuses on establishment of authors with disabilities as artists and art creation as a specific strategy for social inclusion.

Česky

Odborná kniha prostřednictvím teoretického výzkumu analyzuje oblasti výtvarné tvorby ve speciální pedagogice, výtvarné výchově, arteterapii a umění. Práce je členěna do tří kapitol. První kapitola obsahuje výzkumně-analytickou studii na téma zobrazování postižení ve vybraných obdobích evropských dějin umění. Druhá kapitola se zabývá problematikou výtvarné tvorby ve výchově, vzdělávání a terapii. Komparuje teoretická východiska arteterapie, speciální výtvarné výchovy a inkluzivní výtvarné didaktiky. Třetí kapitola se věnuje etablování osob s postižením jako autorů uměleckých artefaktů a umělecké tvorbě jako specifické strategii sociální inkluze. Odborná kniha prostřednictvím teoretického výzkumu analyzuje oblasti výtvarné tvorby ve speciální pedagogice, výtvarné výchově, arteterapii a umění. Práce je členěna do tří kapitol. První kapitola obsahuje výzkumně-analytickou studii na téma zobrazování postižení ve vybraných obdobích evropských dějin umění. Druhá kapitola se zabývá problematikou výtvarné tvorby ve výchově, vzdělávání a terapii. Komparuje teoretická východiska arteterapie, speciální výtvarné výchovy a inkluzivní výtvarné didaktiky. Třetí kapitola se věnuje etablování osob s postižením jako autorů uměleckých artefaktů a umělecké tvorbě jako specifické strategii sociální inkluze.

Návaznosti

EE2.3.30.0009, projekt VaV
Název: Zaměstnáním čerstvých absolventů doktorského studia k vědecké excelenci