2015
Development of Communicating about Notions in Geometry at Primary Schools
BUDÍNOVÁ, IrenaZákladní údaje
Originální název
Development of Communicating about Notions in Geometry at Primary Schools
Autoři
BUDÍNOVÁ, Irena (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae. Ružomberok, Univerzitas Catholica, 2015, 1336-2232
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/15:00082787
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky
Plane geometry; geometric concepts; case study
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 29. 2. 2016 16:33, Mgr. Irena Budínová, Ph.D.
Anotace
V originále
Geometry is an essential part of every person's life. We need spatial sense in everyday activities to be able to orientate ourselves with respect to the surroundings. To develop spatial sense, we must have many experiences that focus on geometric relationships. One of activities that work with geometry relationships is described in the contribution. We show how two children of the third grade work with geometric concepts and how they use their autonomous language to describe reality. The outcome arised in the frame of research with mathematically gifted pupils.