2014
Filosofické aspekty umělé inteligence v kontextu pedagogických paradigmat
ČERNÝ, MichalZákladní údaje
Originální název
Filosofické aspekty umělé inteligence v kontextu pedagogických paradigmat
Název anglicky
Philosophical Aspects of Artificial Intelligence in the Context of Educational Paradigms
Autoři
ČERNÝ, Michal (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Paideia, Praha, Univerzita Karlova, 2014, 1214-8725
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/14:00080213
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
umělá inteligence; konstruktivismus; pedagogika; etika; Turingův stroj
Klíčová slova anglicky
artificial intelligence; constructivism; education; ethics; Turing machine
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 1. 3. 2018 11:00, Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.
V originále
Článek se zabývá umělou inteligenci a jeho definici vůbec v kontextu aplikace ve vzdělávání. Představuje základní schematické postupy založené na symbolickém funkcionalismu, konektivismu nebo robotického funkcionalismu. Poskytuje širší syntézu v rámci základních otázek týkajících se filosofie výchovy.
Anglicky
Paper discusses the artificial intelligence and its definition at all in the context of the application in education. Presents basic schematic procedures based on symbolic functionalism, connectivism or robotic functionalism. It provides a broader synthesis within the fundamental issues related to the philosophy of education. At the end of the discussion the possibility of replacing the teacher computer system.