J 2014

Filosofické aspekty umělé inteligence v kontextu pedagogických paradigmat

ČERNÝ, Michal

Základní údaje

Originální název

Filosofické aspekty umělé inteligence v kontextu pedagogických paradigmat

Název anglicky

Philosophical Aspects of Artificial Intelligence in the Context of Educational Paradigms

Autoři

ČERNÝ, Michal (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Paideia, Praha, Univerzita Karlova, 2014, 1214-8725

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/14:00080213

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

umělá inteligence; konstruktivismus; pedagogika; etika; Turingův stroj

Klíčová slova anglicky

artificial intelligence; constructivism; education; ethics; Turing machine

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 1. 3. 2018 11:00, Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.

Anotace

V originále

Článek se zabývá umělou inteligenci a jeho definici vůbec v kontextu aplikace ve vzdělávání. Představuje základní schematické postupy založené na symbolickém funkcionalismu, konektivismu nebo robotického funkcionalismu. Poskytuje širší syntézu v rámci základních otázek týkajících se filosofie výchovy.

Anglicky

Paper discusses the artificial intelligence and its definition at all in the context of the application in education. Presents basic schematic procedures based on symbolic functionalism, connectivism or robotic functionalism. It provides a broader synthesis within the fundamental issues related to the philosophy of education. At the end of the discussion the possibility of replacing the teacher computer system.