Mentoring a jeho využití ve své profesi: přínosy a úskalí při zavádění v mateřské a základní škole.
CHALOUPKOVÁ, Lucie a Alexandra DOBROVOLNÁ. Mentoring a jeho využití ve své profesi: přínosy a úskalí při zavádění v mateřské a základní škole. 2015. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Mentoring a jeho využití ve své profesi: přínosy a úskalí při zavádění v mateřské a základní škole. |
Název anglicky | Mentoring and its use in the Profession: the Benefits and Pitfalls in the Implementation of the Nursery and Primary School. |
Autoři | CHALOUPKOVÁ, Lucie a Alexandra DOBROVOLNÁ. |
Vydání | 2015. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Uspořádání workshopu |
Obor | 50300 5.3 Education |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
Klíčová slova česky | mentor; podporovaný učitel; mentoring; zavádění změny; další profesní rozvoj |
Klíčová slova anglicky | mentor; supported by teacher; mentoring; implementation of changes;continuing professional development |
Změnil | Změnila: Mgr. Lucie Škarková, Ph.D., učo 52296. Změněno: 11. 2. 2016 09:29. |
Anotace |
---|
Workshop byl realizován v rámci konference Učitel a jeho profesní rozvoj v rámci projektu „Rozvojem osobnostních a profesních kompetencí učitelů MŠ a ZŠ k vyšší kvalitě vzdělávání.“, r. č. projektu (CZ.1.07/1.3.00/48.0022).Workshop byl realizován ve dvou částech. První část se zaměřila na podporu učitelů při zvládání nové role interního mentora v mateřské škole. Cílem bylo definovat přínosy a úskalí zavádění nové pracovní role do mateřské školy a také do jejich profesního života. V rámci workshopu byla část aktivit zaměřena na procvičování mentorských dovedností při práci s audionahrávkou mentorského rozhovoru. Druhá část workshopu se zaměřovala na zavádění mentorské podpory jako nástroje dalšího profesního rozvoje pedagogických pracovníků mateřské školy. Cílem bylo definovat přínosy a úskalí z pohledu řídících pracovníků školy a navrhnout postup zavádění interního mentoringu v nejbližším časovém horizontu. |
Anotace anglicky |
---|
The workshop was held at the conference Teacher and professional Development within the framework of the project "Development of personal and professional skills of teachers of kindergartens and primary schools to higher quality education." r. no. Project (CZ.1.07 / March 1, 00 / 48.0022). The workshop was conducted in two parts. The first part focused on supporting teachers in dealing with the new role of internal mentor in kindergarten. The aim was to define the benefits and pitfalls of implementation of new working roles in kindergarten and in their professional lives. The workshop was part of activities aimed at practicing mentoring skills while working with a mentor interview audios. The second part of the workshop focused on introducing mentoring support as a tool for further professional development of teaching staff of the kindergarten. The aim was to define the benefits and pitfalls in terms of managerial staff and propose the introduction of internal mentoring process in the near term. |
Návaznosti | |
---|---|
CZ.1.07/1.3.00/48.0022, interní kód MU | Název: Rozvojem osobnostních a profesních kompetencí učitelů MŠ a ZŠ k vyšší kvalitě vzdělávání. |
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Rozvojem osobnostních a profesních kompetencí učitelů MŠ a ZŠ k vyšší kvalitě vzdělávání., 1.3 Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení |
VytisknoutZobrazeno: 7. 10. 2024 03:18