SEDLÁKOVÁ, Markéta. How to Deconstruct Stereotypes of Labeling: Case Study. In Pragmatism and education. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název How to Deconstruct Stereotypes of Labeling: Case Study
Název česky Jak dekonstruovat stereotypy v označování: Případová studie
Autoři SEDLÁKOVÁ, Markéta.
Vydání Pragmatism and education, 2015.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky dekonstrukce; diskurzivní analýza; významy; média.
Klíčová slova anglicky deconstruction; discourse analysis; meanings; Media.
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. et Mgr. Markéta Košatková, Ph.D., učo 252937. Změněno: 22. 10. 2019 12:35.
Anotace
The deconstruction of labels can help us understand their function and reasons for their existence in our society. The paper presents the results of a discourse analysis of language used in the documentary Class 8. A, which was an experiment performed by a public television. In the film the Roma pupils appear as representatives of a “problem” class. Three new teachers worked at the school for six months in an effort to change the situation. The aim of the paper is to investigate the construction of Roma pupils´ social reality, and to reflect upon the educational questions involved which are explored in the documentary. During the analysis labels where identified and their meaning was interpreted and applied on the participants´ social reality. In order to supplement the spectrum of points of view, the paper includes an analysis of interviews with some viewers. It helps us understand the issue in different terms.
Návaznosti
MUNI/A/1312/2014, interní kód MUNázev: Koncept výzkumu aktivit a jevů v současném světě v kontextu sociální pedagogiky (Akronym: KoVySocped)
Investor: Masarykova univerzita, Koncept výzkumu aktivit a jevů v současném světě v kontextu sociální pedagogiky, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 03:26