2015
Spokojenost zákazníků, její hodnocení podniky a výkonnost potravinářských podniků
SUCHÁNEK, Petr a Maria KRÁLOVÁZákladní údaje
Originální název
Spokojenost zákazníků, její hodnocení podniky a výkonnost potravinářských podniků
Název anglicky
Customer Satisfaction, its Evaluation by Enterprises and Performance of Food Industry Enterprises
Autoři
SUCHÁNEK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) a Maria KRÁLOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Bratislava, Aktuálne problémy podnikovej sféry 2015, od s. 645-653, 9 s. 2015
Nakladatel
Ekonomická univerzita Bratislava
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50600 5.6 Political science
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV
RIV/00216224:14560/15:00095783
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
978-80-225-4077-3
UT WoS
000388355100078
Klíčová slova anglicky
Customer satisfaction; performance of the enterprise; financial ratios; enterprises of food industry
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 22. 1. 2018 08:00, Mgr. Kateřina Oleksíková, Ph.D.
V originále
Spokojenost zákazníka pozitivně ovlivňuje finanční výkonnost podniku. Díky tomu podniky posuzují spokojenost zákazníka svých produktů. Nicméně zatím neexistuje studie, která by porovnávala spokojenost zákazníka z pohledu podniku a jeho zákazníka. Na základě dotazníkového výzkumu provedeného jak z hlediska podniku, tak z hlediska jeho zákazníka, bylo zjištěno, že podniky spokojenost svých zákazníků přeceňují ve všech zkoumaných faktorech. Zároveň bylo zjištěno, že zákazníci jsou schopni rozlišit podniky na výkonné a nevýkonné v tom smyslu, že spokojenost zákazníků výkonných podniků je vyšší, než spokojenost zákazníků nevýkonných podniků. Spokojenost zákazníka, resp. faktory ovlivňující spokojenost zákazníka tak mohou sloužit jako prediktor finanční výkonnosti podniku.
Anglicky
Customers’ satisfaction is believed to have a positive effect on enterprises’ financial performance. For that reason enterprises evaluates customers’ satisfaction with their products. However, so far there has not been any study comparing consumers’ satisfaction from a perspective of enterprises and from a perspective of consumers themselves. On the basis of questionnaire designed for both enterprises and their customers we discovered that enterprises overrate their customers’ satisfaction in all investigated factors. Not only there is a difference in enterprises’ self-evaluation of customers’ satisfaction and evaluation of customers’ satisfaction performed by customers themselves. We proved further that customers’ satisfaction evaluated by customers can serve as a predictor of financial performance of enterprises, which is not true for enterprises’ self-evaluation. Performing enterprises gained significantly better scores in some factors of satisfaction than non-performing companies.
Návaznosti
MUNI/A/1209/2014, interní kód MU |
|