Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1299649, author = {Záleská, Klára}, article_location = {Brno}, article_number = {1}, doi = {http://dx.doi.org/10.5817/SP2015-1-8}, keywords = {immigrant children; integration; integration policy; multicultural education}, language = {cze}, issn = {1803-7437}, journal = {Studia paedagogica}, title = {Neočekávané efekty začleňování dětí přistěhovalců v norské základní škole}, url = {http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/1115}, volume = {20}, year = {2015} }
TY - JOUR ID - 1299649 AU - Záleská, Klára PY - 2015 TI - Neočekávané efekty začleňování dětí přistěhovalců v norské základní škole JF - Studia paedagogica VL - 20 IS - 1 SP - 117-132 EP - 117-132 PB - Masarykova univerzita SN - 18037437 KW - immigrant children KW - integration KW - integration policy KW - multicultural education UR - http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/1115 L2 - http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/1115 N2 - Příspěvek se zabývá tématem začleňování dětí přistěhovalců do norských základních škol. Představuje nejprve teoretický kontext tématu, vývoj norské integrační politiky a následně výsledky empirického výzkumu. Ten diskutuje (ne)úspěšnost jedné osloské školy v začleňování přistěhovaleckých žáků. Jelikož ze školy deset let postupně odcházeli žáci majoritní společnosti, hlavní výzkumná otázka zní: Proč ze školy zaměřené na přijímání přistěhovalců odcházejí norští žáci. Při řešení bylo použito metody případové studie a v jejím rámci tří technik sběru dat: rozhovorů, analýzy dokumentů a zúčastněného pozorování. Výzkum ukázal, že učitelé sledované školy kladli příliš velký důraz na podporu přistěhovaleckých žáků, což vedlo k oslabení pozice norských žáků, kteří začali odcházet na školy s nižším procentem přistěhovalců. Důležitou roli při odchodu norských žáků hrála rovněž specifičnost přistěhovalců, komunikace s přistěhovaleckými rodiči, organizace výuky na škole a zvolená integrační opatření. ER -
ZÁLESKÁ, Klára. Neočekávané efekty začleňování dětí přistěhovalců v norské základní škole. \textit{Studia paedagogica}. Brno: Masarykova univerzita, 2015, roč.~20, č.~1, s.~117-132. ISSN~1803-7437. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/SP2015-1-8.
|