2015
Prostojové učení jako výuková metoda pro generaci Z
SLÁDEK, Petr, Jan VÁLEK a Jan KREJČÍZákladní údaje
Originální název
Prostojové učení jako výuková metoda pro generaci Z
Název česky
Prostojové učení jako výuková metoda pro generaci Z
Název anglicky
Downtime learning as a teaching method for the generation Z
Autoři
Vydání
9. didaktická konference s mezinárodní účastí, 2015
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Konferenční abstrakt
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-7814-7
Klíčová slova česky
Prostojové učení; přírodní vědy; výukové metody
Klíčová slova anglicky
Downtime learning; natural sciences; learning methods
Změněno: 24. 5. 2015 17:39, PhDr. Jan Válek, Ph.D.
V originále
Nové mobilní technologie a měnící se chování dětí závislých na internetovém připojení dávají vznik otázce, zda pro žáky generace Z není potřeba připravit nové výukové metody. Výuka pomocí mobilních zařízení se nemusí odehrávat jen ve škole nebo v čase vyhrazeném domácí přípravě, ale kdykoliv, kdy má žák časový prostoj, tj. na zastávce autobusu, čekání ve frontě, při jízdě dopravním prostředkem. V příspěvku jsou na základě výzkumného šetření uvedeny možnosti jak prostojové učení realizovat v přírodních vědách.
Anglicky
New mobile technologies and the changing behavior of children dependent on an Internet connection give rise to the question of whether pupils of generation Z need new teaching methods. Training using mobile devices may not only take place at school or at a designated homework time, but whenever a pupil has a downtime, i.e. at the bus stop, waiting in line, driving means of transport. The paper is based on research presented ways to implement downtime learning in the sciences.