a 2015

Prostojové učení jako výuková metoda pro generaci Z

SLÁDEK, Petr, Jan VÁLEK a Jan KREJČÍ

Základní údaje

Originální název

Prostojové učení jako výuková metoda pro generaci Z

Název česky

Prostojové učení jako výuková metoda pro generaci Z

Název anglicky

Downtime learning as a teaching method for the generation Z

Vydání

9. didaktická konference s mezinárodní účastí, 2015

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-7814-7

Klíčová slova česky

Prostojové učení; přírodní vědy; výukové metody

Klíčová slova anglicky

Downtime learning; natural sciences; learning methods
Změněno: 24. 5. 2015 17:39, PhDr. Jan Válek, Ph.D.

Anotace

V originále

Nové mobilní technologie a měnící se chování dětí závislých na internetovém připojení dávají vznik otázce, zda pro žáky generace Z není potřeba připravit nové výukové metody. Výuka pomocí mobilních zařízení se nemusí odehrávat jen ve škole nebo v čase vyhrazeném domácí přípravě, ale kdykoliv, kdy má žák časový prostoj, tj. na zastávce autobusu, čekání ve frontě, při jízdě dopravním prostředkem. V příspěvku jsou na základě výzkumného šetření uvedeny možnosti jak prostojové učení realizovat v přírodních vědách.

Anglicky

New mobile technologies and the changing behavior of children dependent on an Internet connection give rise to the question of whether pupils of generation Z need new teaching methods. Training using mobile devices may not only take place at school or at a designated homework time, but whenever a pupil has a downtime, i.e. at the bus stop, waiting in line, driving means of transport. The paper is based on research presented ways to implement downtime learning in the sciences.