b 2015

Učíme se s tabletem - využití mobilních technologií ve vzdělávání

NEUMAJER, Ondřej, Lucie ROHLÍKOVÁ and Jiří ZOUNEK

Basic information

Original name

Učíme se s tabletem - využití mobilních technologií ve vzdělávání

Name (in English)

Learning with Tablets - Use of Mobile Technology in Education

Authors

NEUMAJER, Ondřej, Lucie ROHLÍKOVÁ and Jiří ZOUNEK

Edition

Praha, 188 pp. 2015

Publisher

Wolters Kluwer

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Učebnice

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

978-80-7478-768-3

Keywords (in Czech)

Mobliní technologie; učení; výuka; učitel; dovednosti pro 21. století; škola; informální učení; dospělí

Keywords in English

Mobile technologies; learning; teaching; teacher; 21th century skills; school; informal learning; adults

Tags

Reviewed
Změněno: 11/2/2016 16:17, doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.

Abstract

V originále

Publikace není určena počítačovým odborníkům, ale zejména učitelům, lektorům, ICT koordinátorům, metodikům, ředitelům škol a manažerům vzdělávacích institucí. Kniha může být přínosná rovněž pro všechny zájemce o využití tabletů při vzdělávání různých cílových skupin na všech stupních vzdělávacího systému nebo i v samostudiu. V této publikaci se snažíme skloubit technologický a didaktický pohled na tento nový trend a pojmout problematiku mobilních dotykových zařízení komplexně a objektivně. Popisujeme výhody všech tří nejrozšířenějších mobilních operačních systémů (iOS, Android, Windows) jak z hlediska práce s nimi, tak z hlediska jejich integrace (nejen) do školy a jejího života.

In English

This book is devoted to the use of tablets in education and, as such, is the first publication of its kind in the Czech Republic. It is not intended for computer experts but rather for teachers, lecturers, ICT coordinators at schools, teaching methodologists, school principals and managers of educational institutions. It may be of value to all those who are interested in using tablets in education and in training various target groups, at all educational system levels and even in self-study settings. The authors of this book have attempted to combine the technological and pedagogical viewpoints of this new trend while exploring handheld touchscreen devices from a comprehensive and objective perspective.