Detailed Information on Publication Record
2015
Učíme se s tabletem - využití mobilních technologií ve vzdělávání
NEUMAJER, Ondřej, Lucie ROHLÍKOVÁ and Jiří ZOUNEKBasic information
Original name
Učíme se s tabletem - využití mobilních technologií ve vzdělávání
Name (in English)
Learning with Tablets - Use of Mobile Technology in Education
Authors
NEUMAJER, Ondřej, Lucie ROHLÍKOVÁ and Jiří ZOUNEK
Edition
Praha, 188 pp. 2015
Publisher
Wolters Kluwer
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Učebnice
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
978-80-7478-768-3
Keywords (in Czech)
Mobliní technologie; učení; výuka; učitel; dovednosti pro 21. století; škola; informální učení; dospělí
Keywords in English
Mobile technologies; learning; teaching; teacher; 21th century skills; school; informal learning; adults
Tags
Reviewed
Změněno: 11/2/2016 16:17, doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.
V originále
Publikace není určena počítačovým odborníkům, ale zejména učitelům, lektorům, ICT koordinátorům, metodikům, ředitelům škol a manažerům vzdělávacích institucí. Kniha může být přínosná rovněž pro všechny zájemce o využití tabletů při vzdělávání různých cílových skupin na všech stupních vzdělávacího systému nebo i v samostudiu. V této publikaci se snažíme skloubit technologický a didaktický pohled na tento nový trend a pojmout problematiku mobilních dotykových zařízení komplexně a objektivně. Popisujeme výhody všech tří nejrozšířenějších mobilních operačních systémů (iOS, Android, Windows) jak z hlediska práce s nimi, tak z hlediska jejich integrace (nejen) do školy a jejího života.
In English
This book is devoted to the use of tablets in education and, as such, is the first publication of its kind in the Czech Republic. It is not intended for computer experts but rather for teachers, lecturers, ICT coordinators at schools, teaching methodologists, school principals and managers of educational institutions. It may be of value to all those who are interested in using tablets in education and in training various target groups, at all educational system levels and even in self-study settings. The authors of this book have attempted to combine the technological and pedagogical viewpoints of this new trend while exploring handheld touchscreen devices from a comprehensive and objective perspective.