Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1300064, author = {Janko, Tomáš}, address = {Brno}, article_number = {4}, booktitle = {Komenský}, keywords = {geography textbooks; didactical quality; structural components}, language = {cze}, location = {Brno}, pages = {31-35}, publisher = {Masarykova univerzita}, title = {Seznámení s kvalitami německých učebnic zeměpisu Terra}, volume = {139}, year = {2015} }
TY - JOUR ID - 1300064 AU - Janko, Tomáš PY - 2015 TI - Seznámení s kvalitami německých učebnic zeměpisu Terra VL - 139 IS - 4 PB - Masarykova univerzita CY - Brno KW - geography textbooks KW - didactical quality KW - structural components N2 - Školní učebnice stále představují důležité didaktické pomůcky, jež se významně podílí na úspěchu vyučovacího procesu. Zorientovat se v nabídce aktuálních školních učebnic však může být obtížné i pro zkušené učitele. Článek proto usiluje o představení zahraničních učebnic Terra, jež jsou používány pro výuku zeměpisu na druhém stupni základní školy ve Spolkové republice Německo. Smyslem článku není odborná analýza, nýbrž zhodnocení zmiňovaných učebnic z hlediska nároků českého učitele. Chceme tak poukázat na pozitiva daných učebnic, které by mohly být zajímavé z hlediska promýšlení výuky a jsou tak hodné následování. Nejdříve je čtenář seznamován s obecnými charakteristikami posuzovaných učebnic. Následují postřehy týkající se jejich vybavenosti a dalších specifických vlastností, jež mohou napomáhat při učení žáků. Výklad je doplněn i konkrétními ukázkami z učebnic. Naznačována jsou také doporučení pro vzdělávací praxi. Závěry článku naznačují, že posuzované učebnice zeměpisu reprezentují specifický přístup k tvorbě školních učebnic, jenž se odráží především ve složení textové a netextové komponenty, ale i ostatních výrazových prostředků. ER -
JANKO, Tomáš. Seznámení s kvalitami německých učebnic zeměpisu Terra. In \textit{Komenský}. Brno: Masarykova univerzita, 2015, s.~31-35. ISSN~0323-0449.
|