a 2015

Mohou být mobilní technologie prostředkem pro výuku přírodovědných předmětů současné generace žáků?

VÁLEK, Jan a Petr SLÁDEK

Základní údaje

Originální název

Mohou být mobilní technologie prostředkem pro výuku přírodovědných předmětů současné generace žáků?

Název česky

Mohou být mobilní technologie prostředkem pro výuku přírodovědných předmětů současné generace žáků?

Název anglicky

Is it possible to use mobile technology as an instrument for teaching science of the current generation of students?

Vydání

XXIV. Mezinárodní konference o výuce chemie DIDAKTIKA CHEMIE A JEJÍ KONTEXTY, 2015

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-7844-4

Klíčová slova česky

Mobilní technologie; vzdělávání; přírodní vědy

Klíčová slova anglicky

Mobile technology; education; science
Změněno: 8. 3. 2016 13:36, PhDr. Jan Válek, Ph.D.

Anotace

V originále

Vzájemná interakce mobilních technologií a žáků, kteří s nimi dennodenně přichází do styku, navozuje otázku, zda není potřeba hledat pro žáky z generace Z nové výukové metody. Vzdělávání žáků by pak nemuselo nutně probíhat pouze ve škole nebo v čase vyhrazeném domácí přípravě, ale kdykoliv, kdy má žák časový prostoj, kdy na cokoliv čeká. Z výsledků orientačního výzkumného šetření nabídneme některé aplikace pro mobilní technologie, které mohou v tomto ohledu pomoci učitelům při jejich zakomponování do vyučovacího procesu v přírodních vědách.

Anglicky

Interaction of mobile technologies and pupils who work with them every day raises the question if there is a need to seek new teaching methods for pupils from generation Z. Pupils' education would not necessarily occur only at school but whenever the pupils have time. The results of the survey offer some applications for mobile technology that can help teachers in the educational process in the natural sciences.