C 2015

Social Media and Diffused Participation

MACEK, Jakub

Základní údaje

Originální název

Social Media and Diffused Participation

Autoři

MACEK, Jakub (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Brno, Living in the digital age: Self-presentation, networking, playing, and participating in politics, od s. 196-209, 14 s. 2015

Nakladatel

MUNI Press

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

Písemnictví, masmedia, audiovize

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14230/15:00080829

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

ISBN

978-80-210-7810-9

Klíčová slova anglicky

social media; diffused participation; diffused audience; political practices; structuration model of media

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 30. 6. 2015 18:39, doc. Mgr. Jakub Macek, Ph.D.

Anotace

V originále

The chapter deals with diffused participation and the role of social media in mundane civic and political practices. Drawing on previous research and employing a structuration model of media for its theoretical framework, the chapter aims to illustrate that the uses of social media are structured by affordances of the media as well as by the immediate and broader social, cultural, and political contexts in which political and civic practices are embedded. Three distinct perspectives have emerged in the course of ongoing research  – the first emphasizes the role of collective membership and the pressure to conform; the second focuses on being a member of a performative audience; and the third takes political contexts into account.

Návaznosti

EE2.3.20.0184, projekt VaV
Název: Vytvoření interdisciplinárního týmu v oblasti výzkumu internetu a nových médií
GP13-15684P, projekt VaV
Název: Nová a stará média v každodenním životě: mediální publika v čase proměny mediálních praxí
Investor: Grantová agentura ČR, Nová a stará média v každodenním životě: mediální publika v čase proměny mediálních praxí