D 2015

OPTIMED Platform: Curriculum Harmonisation System for Medical and Healthcare Education

KOMENDA, Martin, Daniel SCHWARZ, Christos VAITSIS, Nabil ZARY, Jaroslav ŠTĚRBA et. al.

Základní údaje

Originální název

OPTIMED Platform: Curriculum Harmonisation System for Medical and Healthcare Education

Autoři

KOMENDA, Martin (203 Česká republika, garant, domácí), Daniel SCHWARZ (203 Česká republika), Christos VAITSIS (752 Švédsko), Nabil ZARY (752 Švédsko), Jaroslav ŠTĚRBA (203 Česká republika, domácí) a Ladislav DUŠEK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Amsterdam, Digital Healthcare Empowering Europeans: Proceedings of MIE2015, od s. 511-515, 5 s. 2015

Nakladatel

IOS Press

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Stát vydavatele

Nizozemské království

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14710/15:00083063

Organizační jednotka

Institut biostatistiky a analýz

ISBN

978-1-61499-511-1

UT WoS

000455817000106

Klíčová slova anglicky

Curriculum; Education; Medical informatics; Planning Techniques; Program Development

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 22. 2. 2016 15:10, Soňa Böhmová

Anotace

V originále

This contribution introduces a new web-based OPTIMED platform for an effective harmonisation of medical and healthcare curriculum. Behind the engineering background stays an original methodology covering planning model based on formal parameterisation of curriculum, which fully support the outcome-based approach to education. With the use of developed system curriculum, designers and senior guarantors can provide a clear and transparent composition of compulsory and optional courses, and easily identify potential duplicities and overlaps across a domain of medical and healthcare education. For students, it means an absolutely new way of how to understand what is really taught during a learning period, including all necessary meta information. All members across the academic community are able to search and consequently display in detail the most important domains related to the particular year, term, course, medical discipline or topic. The presented solution significantly enhances the transparency and continuity of the environment in which the authors of the teaching materials as well as their consumers work daily. Suggestions for future improvements of the OPTIMED platform are discussed.

Návaznosti

CZ.1.07/2.2.00/28.0042, interní kód MU
Název: OPTIMED-optimalizovaná výuka všeobecného lékařství: horizontální a vertikální propojení, inovace a efektivita pro praxi (Akronym: OPTIMED)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, OPTIMED-optimalizovaná výuka všeobecného lékařství: horizontální a vertikální propojení, inovace a efektivita pro praxi, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání