Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{1300654, author = {Šindelková, Monika and Málková, Alžběta and Plucková, Irena}, address = {Brno}, booktitle = {XXXIII. International Colloquium on the Management of Educational Process: proceedings of abstracts and electronic versions of reviewed contributions on CD‑ROM}, edition = {1}, editor = {Eva Hájková, Kamila Hasilová}, keywords = {Preconception; constructivist learning; experiment; conceptual map; association task; analysis of the drawing}, howpublished = {paměťový nosič}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-7231-995-4}, pages = {nestránkováno}, publisher = {Univerzita Obrany}, title = {Prekoncepty žáků předcházející chemický experiment}, year = {2015} }
TY - JOUR ID - 1300654 AU - Šindelková, Monika - Málková, Alžběta - Plucková, Irena PY - 2015 TI - Prekoncepty žáků předcházející chemický experiment PB - Univerzita Obrany CY - Brno SN - 9788072319954 KW - Preconception KW - constructivist learning KW - experiment KW - conceptual map KW - association task KW - analysis of the drawing N2 - Ve vyučovacím procesu se dnes poměrně často klade důraz na práci s prekoncepty. Jejich definice je velice různorodá, ale v obecném znění jde o naivní představy jedince, které jsou vytvářeny během každodenního života. Tyto představy mohou být neúplné či dokonce nesprávné. Vzdělávací proces by měl dané pojmy rozvíjet a především vytvářet mezi nimi vztahy vedoucí k pochopení různých jevů především v oblasti přírodovědných předmětů (chemie, fyzika či biologie). Text článku vysvětluje nepostradatelnou roli prekonceptů v každé vyučovací hodině u každého žáka. Úvodní část objasňuje pojem prekoncept a následně jej spojuje s konstruktivistickým učením. Součástí článku je i výčet a stručná charakteristika nejčastěji používaných metod pro určení prekonceptů. V neposlední řadě je v textu popsán a shrnut provedený výzkum, který na výzkumném vzorku žáků 8. ročníku základních škol mapoval nejčastější prekoncepty předcházející chemickým experimentům. Výzkumné šetření pracovalo s analýzou žákovských výtvorů (metoda kresby) k pěti zadaným pojmům. ER -
ŠINDELKOVÁ, Monika, Alžběta MÁLKOVÁ a Irena PLUCKOVÁ. Prekoncepty žáků předcházející chemický experiment. In Eva Hájková, Kamila Hasilová. \textit{XXXIII. International Colloquium on the Management of Educational Process: proceedings of abstracts and electronic versions of reviewed contributions on CD‑ROM}. 1. vyd. Brno: Univerzita Obrany, 2015, s.~nestránkováno, 8 s. ISBN~978-80-7231-995-4.
|