2015
Individualizace v mateřské škole
KREJČOVÁ, Věra, Jana KARGEROVÁ a Zora SYSLOVÁZákladní údaje
Originální název
Individualizace v mateřské škole
Název anglicky
Individualization in kindergarten
Autoři
KREJČOVÁ, Věra, Jana KARGEROVÁ a Zora SYSLOVÁ
Vydání
První. Praha, 182 s. 2015
Nakladatel
Portál
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-262-0812-9
Klíčová slova česky
diagnostika; individualizace; konstruktivismus; mateřská škola; portfolio dítěte; projektování
Klíčová slova anglicky
diagnostics; individualization; constructivism; kindergarten; child portfolio; designing
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 11. 3. 2016 12:42, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
V originále
Kniha seznamuje čtenáře s tím, jak vytvořit podmínky pro individualizované vzdělávání a s jeho jednotlivými fázemi – přípravou třídního vzdělávacího programu, jeho realizací a hodnocením výsledků vzdělávání. Každé dítě má mnoho individuálních rysů. Pokud chceme, aby jeho učení bylo co nejefektivnější, musíme jeho možnosti brát v úvahu. Východiskem individualizace je přesvědčení, že každá lidská bytost je jedinečná. Každé dítě pracuje a učí se svým specifickým způsobem. Když učitelka dokáže na tyto individuální potřeby reagovat, umožní dětem zažívat při vzdělávání úspěch a dosahovat jejich osobního maxima. Knihu využijí učitelky mateřských škol, zejména bude přínosem pro pedagogy pracující ve věkově smíšených (heterogenních) třídách. Kniha je určena také studentům SPgŠ a studentům VŠ oboru učitelství pro mateřské školy a předškolní pedagogika. Mohou ji využít také učitelé vysokých i středních škol oborů zaměřených na předškolní vzdělávání.
Anglicky
The book acquaints the reader with how to create the conditions for individualized learning and its different phases - preparation class educational program, its implementation and evaluation of learning outcomes. Every child has a lot of individual features. If we want to make his teaching was as efficient as possible, we have the possibility to take into account. Individualization starting point is the belief that every human being is unique. Each child works and learns in their own way. When the teacher is able to respond to these individual needs, allowing children to experience success in learning and achieve their personal best. Paper use nursery school teachers, especially for the benefit of teachers working in mixed-age (heterogeneous) classes. The book is also intended for students and university students SPgŠ art teacher for kindergarten and preschool education. They can also be used by teachers of university and secondary school courses focused on preschool education.