c 2015

Individualizace v mateřské škole

KREJČOVÁ, Věra, Jana KARGEROVÁ a Zora SYSLOVÁ

Základní údaje

Originální název

Individualizace v mateřské škole

Název anglicky

Individualization in kindergarten

Autoři

KREJČOVÁ, Věra, Jana KARGEROVÁ a Zora SYSLOVÁ

Vydání

První. Praha, 182 s. 2015

Nakladatel

Portál

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-262-0812-9

Klíčová slova česky

diagnostika; individualizace; konstruktivismus; mateřská škola; portfolio dítěte; projektování

Klíčová slova anglicky

diagnostics; individualization; constructivism; kindergarten; child portfolio; designing

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 11. 3. 2016 12:42, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.

Anotace

V originále

Kniha seznamuje čtenáře s tím, jak vytvořit podmínky pro individualizované vzdělávání a s jeho jednotlivými fázemi – přípravou třídního vzdělávacího programu, jeho realizací a hodnocením výsledků vzdělávání. Každé dítě má mnoho individuálních rysů. Pokud chceme, aby jeho učení bylo co nejefektivnější, musíme jeho možnosti brát v úvahu. Východiskem individualizace je přesvědčení, že každá lidská bytost je jedinečná. Každé dítě pracuje a učí se svým specifickým způsobem. Když učitelka dokáže na tyto individuální potřeby reagovat, umožní dětem zažívat při vzdělávání úspěch a dosahovat jejich osobního maxima. Knihu využijí učitelky mateřských škol, zejména bude přínosem pro pedagogy pracující ve věkově smíšených (heterogenních) třídách. Kniha je určena také studentům SPgŠ a studentům VŠ oboru učitelství pro mateřské školy a předškolní pedagogika. Mohou ji využít také učitelé vysokých i středních škol oborů zaměřených na předškolní vzdělávání.

Anglicky

The book acquaints the reader with how to create the conditions for individualized learning and its different phases - preparation class educational program, its implementation and evaluation of learning outcomes. Every child has a lot of individual features. If we want to make his teaching was as efficient as possible, we have the possibility to take into account. Individualization starting point is the belief that every human being is unique. Each child works and learns in their own way. When the teacher is able to respond to these individual needs, allowing children to experience success in learning and achieve their personal best. Paper use nursery school teachers, especially for the benefit of teachers working in mixed-age (heterogeneous) classes. The book is also intended for students and university students SPgŠ art teacher for kindergarten and preschool education. They can also be used by teachers of university and secondary school courses focused on preschool education.