SYSLOVÁ, Zora. Profesní kompetence učitele mateřské školy. In Univerzita lektorů na ICV MENDELU. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Profesní kompetence učitele mateřské školy
Název anglicky Professional competence pre-school teacher
Autoři SYSLOVÁ, Zora.
Vydání Univerzita lektorů na ICV MENDELU, 2015.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Vyžádané přednášky
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Profesionalita; profesní kompetence; profesní rozvoj; portfolio; sebereflexe učitel mateřské školy.
Klíčová slova anglicky Professionalism; professional competence; professional development portfolio; self reflection pre-school teacher
Změnil Změnila: doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D., učo 243595. Změněno: 9. 6. 2015 20:27.
Anotace
Příspěvek se věnuje profesnionalitě a profesním kompetencím učitele mateřské školy. Kurikulární reforma s sebou přinesla kvalitativně odlišné nároky na výkon povolání učitele na všech stupních, tedy i v mateřské škole. Stále častěji se proto diskutuje o profesionalitě učitelského povolání. Několikrát byla snaha definovat kvalitu učitelské profese. Příspěvek se proto věnuje tématu profesních kompetencí jako základnímu východisku kvality předškolního vzdělávání. V souvislosti s tím jsou také otevřena témata, jakými jsou profesní rozvoj či reflexe a sebereflexe. V závěru příspěvku autorka seznamuje s principy připravovaného kariérního řádu. Key words: professionalism, professional competence, professional development portfolio, self nursery school teacher.
Anotace anglicky
The paper deals profesnionalitě and professional competences kindergarten teacher. Curricular reform has brought with it a qualitatively different demands on the teaching profession at all levels, including in kindergarten. Increasingly, therefore discussion about the professionalism of the teaching profession. There have been several efforts to define the quality of the teaching profession. The paper is therefore devoted to the topic of professional competencies as a fundamental basis of the quality of preschool education. In this context it is also open to topics such as professional development and reflection and introspection. In conclusion, the author introduces the principles upcoming career system.
VytisknoutZobrazeno: 21. 6. 2024 01:13