2015
Na štíru s hodnocením
SYSLOVÁ, ZoraZákladní údaje
Originální název
Na štíru s hodnocením
Název anglicky
Problems with the evaluation
Autoři
Vydání
Praha, Učitelské noviny, od s. 12, 2015
Nakladatel
GNOSIS spol. s r.o.
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Popularizační texty a aktivity
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISSN
Klíčová slova česky
Hodnocení; kritéria; Česká školní inspekce; přípravné vzdělávání
Klíčová slova anglicky
Evaluation; criteria; Czech School Inspectorate; preparatory education
Změněno: 11. 3. 2016 12:44, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
V originále
Příspěvek reaguje na problémy, které se již několik roků objevují ve zprávách České školní inspekce a které se týkají hodnocení v mateřských školách. Autorka dává tyto problémy do vztahu s výsledky výzkumů o úrovni reflektivních dovedností. Ukazuje se, že nízká míra reflektivních dovedností vede k tomu, že hodnocení bývají velmi obecná a nenapomáhají s uvědoměním slabých míst v předškolním vzdělávání.
Anglicky
The paper responds to the problems that already several years in the news of the Czech School Inspectorate and concern assessment in kindergartens. The author gives these issues in relation to the results of research on the level of reflective skills. It turns out that the low level of reflective skills leads to the fact that ratings are very general and do not help being aware of vulnerabilities in preschool education.