d 2015

Na štíru s hodnocením

SYSLOVÁ, Zora

Základní údaje

Originální název

Na štíru s hodnocením

Název anglicky

Problems with the evaluation

Autoři

Vydání

Praha, Učitelské noviny, od s. 12, 2015

Nakladatel

GNOSIS spol. s r.o.

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Popularizační texty a aktivity

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISSN

Klíčová slova česky

Hodnocení; kritéria; Česká školní inspekce; přípravné vzdělávání

Klíčová slova anglicky

Evaluation; criteria; Czech School Inspectorate; preparatory education
Změněno: 11. 3. 2016 12:44, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek reaguje na problémy, které se již několik roků objevují ve zprávách České školní inspekce a které se týkají hodnocení v mateřských školách. Autorka dává tyto problémy do vztahu s výsledky výzkumů o úrovni reflektivních dovedností. Ukazuje se, že nízká míra reflektivních dovedností vede k tomu, že hodnocení bývají velmi obecná a nenapomáhají s uvědoměním slabých míst v předškolním vzdělávání.

Anglicky

The paper responds to the problems that already several years in the news of the Czech School Inspectorate and concern assessment in kindergartens. The author gives these issues in relation to the results of research on the level of reflective skills. It turns out that the low level of reflective skills leads to the fact that ratings are very general and do not help being aware of vulnerabilities in preschool education.