d 2015

Na štíru s hodnocením

SYSLOVÁ, Zora

Basic information

Original name

Na štíru s hodnocením

Name (in English)

Problems with the evaluation

Authors

Edition

Praha, Učitelské noviny, p. 12, 2015

Publisher

GNOSIS spol. s r.o.

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Popularizační texty a aktivity

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

ISSN

Keywords (in Czech)

Hodnocení; kritéria; Česká školní inspekce; přípravné vzdělávání

Keywords in English

Evaluation; criteria; Czech School Inspectorate; preparatory education
Změněno: 11/3/2016 12:44, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek reaguje na problémy, které se již několik roků objevují ve zprávách České školní inspekce a které se týkají hodnocení v mateřských školách. Autorka dává tyto problémy do vztahu s výsledky výzkumů o úrovni reflektivních dovedností. Ukazuje se, že nízká míra reflektivních dovedností vede k tomu, že hodnocení bývají velmi obecná a nenapomáhají s uvědoměním slabých míst v předškolním vzdělávání.

In English

The paper responds to the problems that already several years in the news of the Czech School Inspectorate and concern assessment in kindergartens. The author gives these issues in relation to the results of research on the level of reflective skills. It turns out that the low level of reflective skills leads to the fact that ratings are very general and do not help being aware of vulnerabilities in preschool education.