B 2014

Hodnoty u dospívajících jedinců s poruchami chování

BALÁTOVÁ, Kristýna

Základní údaje

Originální název

Hodnoty u dospívajících jedinců s poruchami chování

Název anglicky

Values in Adolescents with Behavioral Disorders

Autoři

BALÁTOVÁ, Kristýna

Vydání

1. vyd. Brno, 146 s. 2014

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

ISBN

978-80-210-7573-3

Klíčová slova česky

ADHD; dospívající; hodnoty; poruchy chování; specifické poruchy chování

Klíčová slova anglicky

ADHD; adolescents; values; behavioral disorders; specific behavioral disorders

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 18. 6. 2015 11:55, Mgr. Jana Dykastová

Anotace

V originále

Monografie pojednává o hodnotách jedinců s poruchami chování (resp. se specifickými poruchami chování) v období dospívání (ve věkovém rozpětí 10-19 let). Výzkumné šetření má charakter kvantitativního přístupu k získávání, zpracování a interpretaci dat. V empirické (výzkumné) části práce jsou analyzovány žebříčky hodnot (pomocí metody Rokeachova testu hierarchie hodnot) v souboru dospívajících jedinců se (specifickými) poruchami chování, který tvořilo 317 respondentů. Tyto výsledky jsou následně porovnávány s dospívajícími jedinci bez poruch. (Tuto srovnávací skupinu tvořilo celkem 487 respondentů.) Cílem bylo zjistit a popsat, které hodnoty se u jedinců se (specifickými) poruchami chování objevují a jak se jejich hodnoty odlišují od jedinců intaktních, z hlediska pohlaví a věku. V šetření byly nalezeny jak odlišnosti v jednotlivých hodnotách ve všech porovnávaných skupinách (tak i podobnosti či shody). V závěru textu jsou uvedeny možnosti využití metody Rokeachova testu hierarchie hodnot.

Anglicky

The monograph deals with the issue of the preferences of values in individuals with behavioral disorders (or with specific behavioral disorders) during adolescence (aged 10-19). The research is processed by quantitative approach to acquisition, evaluation and interpretation of data. In the empirical (research) section we analyzed the preferences of values (with Rokeachs values test) in the adolescents with (specific) behavioral disorders (consisted of 317 respondents). These results were compared with those without (specific) behavioral disorders. (This comparison group consisted of 487 respondents) The aim was to identify and describe values of individuals with (specific) behavioral disorders and how their values are different from intact individuals (- variables: gender, age, etc.). We also mentioned the possibility of using Rokeachs values test.

Návaznosti

MUNI/A/0801/2013, interní kód MU
Název: Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti
Investor: Masarykova univerzita, Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty