2014
Hodnoty u dospívajících jedinců s poruchami chování
BALÁTOVÁ, KristýnaZákladní údaje
Originální název
Hodnoty u dospívajících jedinců s poruchami chování
Název anglicky
Values in Adolescents with Behavioral Disorders
Autoři
BALÁTOVÁ, Kristýna
Vydání
1. vyd. Brno, 146 s. 2014
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
ISBN
978-80-210-7573-3
Klíčová slova česky
ADHD; dospívající; hodnoty; poruchy chování; specifické poruchy chování
Klíčová slova anglicky
ADHD; adolescents; values; behavioral disorders; specific behavioral disorders
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 18. 6. 2015 11:55, Mgr. Jana Dykastová
V originále
Monografie pojednává o hodnotách jedinců s poruchami chování (resp. se specifickými poruchami chování) v období dospívání (ve věkovém rozpětí 10-19 let). Výzkumné šetření má charakter kvantitativního přístupu k získávání, zpracování a interpretaci dat. V empirické (výzkumné) části práce jsou analyzovány žebříčky hodnot (pomocí metody Rokeachova testu hierarchie hodnot) v souboru dospívajících jedinců se (specifickými) poruchami chování, který tvořilo 317 respondentů. Tyto výsledky jsou následně porovnávány s dospívajícími jedinci bez poruch. (Tuto srovnávací skupinu tvořilo celkem 487 respondentů.) Cílem bylo zjistit a popsat, které hodnoty se u jedinců se (specifickými) poruchami chování objevují a jak se jejich hodnoty odlišují od jedinců intaktních, z hlediska pohlaví a věku. V šetření byly nalezeny jak odlišnosti v jednotlivých hodnotách ve všech porovnávaných skupinách (tak i podobnosti či shody). V závěru textu jsou uvedeny možnosti využití metody Rokeachova testu hierarchie hodnot.
Anglicky
The monograph deals with the issue of the preferences of values in individuals with behavioral disorders (or with specific behavioral disorders) during adolescence (aged 10-19). The research is processed by quantitative approach to acquisition, evaluation and interpretation of data. In the empirical (research) section we analyzed the preferences of values (with Rokeachs values test) in the adolescents with (specific) behavioral disorders (consisted of 317 respondents). These results were compared with those without (specific) behavioral disorders. (This comparison group consisted of 487 respondents) The aim was to identify and describe values of individuals with (specific) behavioral disorders and how their values are different from intact individuals (- variables: gender, age, etc.). We also mentioned the possibility of using Rokeachs values test.
Návaznosti
MUNI/A/0801/2013, interní kód MU |
|