B 2014

Intervence pro inkluzi dětí s problémy/poruchami v chování

VOJTOVÁ, Věra, Karel ČERVENKA, Kristýna BALÁTOVÁ, Pavlína GRÁC LIVŇANSKÁ, Pavlína JUNOVÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Intervence pro inkluzi dětí s problémy/poruchami v chování

Název anglicky

Intervention for inclusion for children with behavioral disorders difficulties

Autoři

VOJTOVÁ, Věra, Karel ČERVENKA, Kristýna BALÁTOVÁ, Pavlína GRÁC LIVŇANSKÁ, Pavlína JUNOVÁ, Petr KACHLÍK, Kristýna KEHAROVÁ, Věra LINHARTOVÁ, Jarmila MATOCHOVÁ, Radka PROKOPOVÁ, Dagmar PŘINOSILOVÁ, Paulína RADIMÁKOVÁ, Marie ROUČKOVÁ, Monika RŮŽIČKOVÁ, Radka SKOŘEPOVÁ, Petra SEGEŤOVÁ, Kateřina ŠTRAUSOVÁ, Jana VRASPÍROVÁ a Petra ZLATUŠKOVÁ

Vydání

1. vyd. Brno, 200 s. 2014

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

ISBN

978-80-210-7610-5

Klíčová slova česky

intervence; inkluze; problémy/poruchami v chování; výzkum; procesy podporující inkluzi; škola; segregované prostředí; středisko výchovné péče; instituce; ústavní a ochranná výchova; zájem dítěte; kvalita života; dospělost

Klíčová slova anglicky

intervention; inclusion; behavioral difficulties/disorders; conditions; processes supporting inclusion; school; segregated environment; counselling care centre; residential care facilities; the child´s interest; the quality of life; adulthood

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 18. 6. 2015 11:37, Mgr. Jana Dykastová

Anotace

V originále

Výzkumy byly zaměřeny na procesy podporující inkluzi a hledání souvislostí jejich efektivity intervenčního potenciálu. Kniha volně navazuje na monografii „Intervence pro inkluzi“ editovanou stejnými autory v roce 2013. Zatímco první publikace prezentovala převážně výzkumy zaměřené na podmínky podporující inkluzi jedinců v riziku/s problémy/s poruchami chování, v této publikaci převažují výzkumy zaměřené na procesy podporující inkluzi u stejné cílové skupiny. Výzkumníci hledali odpovědi na otázky spojené s efektivitou intervence jak v prostředí běžné školy, tak i v prostředí segregovaném – ve středisku výchovné péče i v institucích pro výkon ústavní a ochranné výchovy. Rámec pro všechny výzkumy tvořil zájem dítěte a jeho budoucí kvalita života v dospělosti.

Anglicky

The book is linked to the monograph “Intervention for inclusion” that was edited by the same authors in 2013. Whereas the first publication mostly presented the research findings dealing with the conditions supporting inclusion of children at risk for behavioral disorders, this book covers the processes supporting inclusion of one particular target group. The researches tried to investigate the questions related to the intervention effectiveness in both mainstream schools and segregated environments-counselling care centres and residential care facilities. The focus of the research was the child´s interest and the quality of their future adult life.

Návaznosti

MUNI/A/0801/2013, interní kód MU
Název: Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti
Investor: Masarykova univerzita, Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty