k 2015

Teoretické ukotvení výzkumu životních příběhů učitelů a možnosti jejich analýzy

ZOUNEK, Jiří, Michal ŠIMÁNĚ a Dana KNOTOVÁ

Základní údaje

Originální název

Teoretické ukotvení výzkumu životních příběhů učitelů a možnosti jejich analýzy

Název anglicky

This theoretical background of research the life stories of teachers and the possibilities of their analysis

Autoři

ZOUNEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí), Michal ŠIMÁNĚ (203 Česká republika, domácí) a Dana KNOTOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

XIV. mezinárodní setkání historiků a příznivců orální historie, 10.-12. 6. 2015, hrad Sovinec, 2015

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/15:00080847

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

soudobé dějiny školství; orální historie; životní příběh učitele; výzkum; analýza; narativy

Klíčová slova anglicky

contemporary history of education; oral history; life story of teacher; life history; research; analysis; narratives

Štítky

Změněno: 30. 3. 2016 13:50, doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.

Anotace

V originále

Cílem tohoto příspěvku je popsat, vysvětlit a diskutovat otázky teoretického ukotvení výzkumu životních příběhů učitelů a z toho vyplývající možnosti analýzy těchto příběhů. Sekundární cílem je ukázat možnosti analýzy dat (přepsaných rozhovorů) v počítačovém programu Atlas.ti.

Anglicky

The aim of this paper is to describe, explain and discuss research on the theoretical background of the life stories of teachers. The secondary objective is to demonstrate the possibilities of data analysis (transcribed interviews) in a computer program Atlas.ti.

Návaznosti

GA14-05926S, projekt VaV
Název: Každodenní život základní školy v období normalizace pohledem učitelů. Využití orální historie při studiu soudobých dějin školství
Investor: Grantová agentura ČR, Každodenní život základní školy v období normalizace pohledem učitelů. Využití orální historie při studiu soudobých dějin školství