MACKOVÁ, Alena. Czech Politicians Go Online: Is this e-Democracy or Just a Campaign Move? In Lorentz, P., Smahel, D., Metykova, M., & Wright, M. F. Living in the digital age: Self-presentation, networking, playing, and participating in politics. 1. vyd. Brno: MUNI Press, 2015, s. 164-180. ISBN 978-80-210-7810-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Czech Politicians Go Online: Is this e-Democracy or Just a Campaign Move?
Autoři MACKOVÁ, Alena (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Living in the digital age: Self-presentation, networking, playing, and participating in politics, od s. 164-180, 17 s. 2015.
Nakladatel MUNI Press
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW Electronic version of book
Kód RIV RIV/00216224:14230/15:00083130
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
ISBN 978-80-210-7810-9
Klíčová slova anglicky new media; politicians; campaign; democracy; election; social network sites
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. et Mgr. Alena Macková, Ph.D., učo 217374. Změněno: 1. 7. 2015 07:57.
Anotace
The last few years have witnessed an intensified academic debate on the potential of new media in politics in the Czech Republic. However, discussions on new media’s impact -- democratic potential, mobilization of the electorate, dialogue between citizens and politicians etc. -- tend to involve political parties rather than politicians as individual users. This chapter is mostly based on data analyzing the individual use of new media (and, specifically, social networking sites) by politicians. The aim of the chapter is to provide an insight into research that we conducted in 2012-14 on how Czech political actors used new media in four different elections. We believe that it is crucial to ask not only whether politicians have already taken up new media but also how they use it. We need to ask whether political communication changes substantially as a consequence of the adoption of new media. Our data suggest that a regular online politician–citizen dialogue is marginal. It appears as though contemporary politicians perceive new media merely as a useful tool for campaigning rather than effective communication with citizens.
Návaznosti
EE2.3.20.0184, projekt VaVNázev: Vytvoření interdisciplinárního týmu v oblasti výzkumu internetu a nových médií
MUNI/A/0903/2013, interní kód MUNázev: Proměna veřejné a politické participace v kontextu měnících se mediálních technologií a praxí
Investor: Masarykova univerzita, Proměna veřejné a politické participace v kontextu měnících se mediálních technologií a praxí, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
MUNI/A/1342/2014, interní kód MUNázev: Aktuální problémy politologického výzkumu
Investor: Masarykova univerzita, Aktuální problémy politologického výzkumu, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 28. 7. 2024 19:14