2015
Impact of Adaptive Educational System Behaviour on Student Motivation
PAPOUŠEK, Jan a Radek PELÁNEKZákladní údaje
Originální název
Impact of Adaptive Educational System Behaviour on Student Motivation
Autoři
PAPOUŠEK, Jan (203 Česká republika, domácí) a Radek PELÁNEK (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Madrid, Artificial Intelligence in Education, od s. 348-357, 10 s. 2015
Nakladatel
Springer International Publishing
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Španělsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Impakt faktor
Impact factor: 0.402 v roce 2005
Kód RIV
RIV/00216224:14330/15:00083139
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
ISBN
978-3-319-19772-2
ISSN
UT WoS
000365041100035
Klíčová slova anglicky
adaptive educational system; item difficulty; optimal challenge; experimental evaluation
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 2. 5. 2016 06:10, RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D.
Anotace
V originále
In this work we try to connect research on student modeling and student motivation, particularly on the relation between task difficulty and engagement. We perform experiments within widely used adaptive practice system for geography learning. The results document the impact of the choice of a question construction algorithm and target difficulty on student perception of question suitability and on their willingness to use the system. We also propose and evaluate a mechanism for a dynamic difficulty adjustment.
Návaznosti
MUNI/A/1159/2014, interní kód MU |
| ||
MUNI/A/1206/2014, interní kód MU |
|