VAŘEJKOVÁ, Zuzana. Edukace matek v péči o dítě (Education of mothers in childcare). LIFELONG LEARNING - celoživotní vzdělávání. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Institut celoživotního vzdělávání, 2013, vol. 3, No 3, p. 77-90, 27 pp. ISSN 1804-526X.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Edukace matek v péči o dítě
Name in Czech Edukace matek v péči o dítě
Name (in English) Education of mothers in childcare
Authors VAŘEJKOVÁ, Zuzana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition LIFELONG LEARNING - celoživotní vzdělávání, Brno, Mendelova univerzita v Brně, Institut celoživotního vzdělávání, 2013, 1804-526X.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/13:00083152
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) celoživotní učení; informační zdroje; mezigenerační učení; péče o dítě; rodičovství; rodičovské učení; rodina
Keywords in English lifelong learning; information resources; intergenerational learning; child care; parenting; parenting learning; family
Tags rivok
Changed by Changed by: doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D., učo 23221. Changed: 5/5/2016 23:12.
Abstract
Příspěvek se zabývá problematikou edukace matek v oblasti péče o dítě a představuje projekt kvalitativního empirického šetření. Nejdříve je představeno teoretické vymezení tématu - rodičovství, péče o dítě a rodičovské učení. Následně je popsán metodologický postup a výsledky kvalitativního výzkumného šetření, které se zabývalo otázkou rodičovského učení matek v oblasti péče o dítě, a to konkrétně jejich přístupy k informačním zdrojům.
Abstract (in English)
This paper deals with the education of mothers in the care of the child and is a project of qualitative empirical research. First, it presents a theoretical definition of the topic - parenting, child care and parental learning. Subsequently, the described methodology and results of qualitative research, which dealt with the issue of parental teaching mothers in child care, specifically their access to information resources.
PrintDisplayed: 6/10/2024 11:00