BUDÍNOVÁ, Irena. Reálná čísla ve školské matematice. Učitel matematiky. Jednota českých matematiků a fyziků, 2015, roč. 23, č. 2, s. 105-120. ISSN 1210-9037.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Reálná čísla ve školské matematice
Název anglicky Real numbers in school mathematics
Autoři BUDÍNOVÁ, Irena (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Učitel matematiky, Jednota českých matematiků a fyziků, 2015, 1210-9037.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/15:00083153
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky reálná čísla; školská matematika; formální vzdělávání
Klíčová slova anglicky real numbers; school mathematics; formal education
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Irena Budínová, Ph.D., učo 15471. Změněno: 21. 3. 2016 10:12.
Anotace
Článek pojednává o výuce reálných čísel na základní škole. Uvažujeme konkrétní reálná čísla - některé odmocniny a číslo pi. Žáci obvykle tato čísla při výpočtech zaokrouhlují a pracují s nimi jako s desetinnými čísly. Neuvědomují si, že se jedná o jiný druh čísel. Ukazujeme možnosti práce s těmito čísly, která rozvíjí funkční a limitní myšlení. Článek vznikl v rámci výzkumu týkajícího se úspěšnosti studentů učitelství matematiky v matematických disciplínách.
Anotace anglicky
The contribution deals with real numbers at primary school. We consider concrete numbers - some roots, Number pi. Pupils can use these numbers in calculations as decimal numbers and do not realise that these are different kinds of numbers. We show a possibility of working with the numbers so that the functional thinking and limit thinking is developed. The outcome arised in the frame of research with success of future math teachers in mathematical subjects.
VytisknoutZobrazeno: 19. 8. 2024 06:30