2015
EFFICIENCY IN TEACHING MATHEMATICS: ENGAGING STUDENTS THROUGH ELECTRONIC VOTING
MATULOVÁ, MarkétaZákladní údaje
Originální název
EFFICIENCY IN TEACHING MATHEMATICS: ENGAGING STUDENTS THROUGH ELECTRONIC VOTING
Autoři
MATULOVÁ, Markéta (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Praha, Proceedings of the12th international conference on Efficiency and Responsibility in Education, od s. 356-362, 7 s. 2015
Nakladatel
Czech University of Life Sciences Prague
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10103 Statistics and probability
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Kód RIV
RIV/00216224:14560/15:00083171
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
978-80-213-2560-9
ISSN
UT WoS
000358527400045
Klíčová slova anglicky
Classroom voting; interactivity; Masaryk University in Brno; mathematics; teaching
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 28. 4. 2020 00:53, Mgr. Pavel Sedláček
Anotace
V originále
This academic year we have introduced a pilot project of integrating online voting into mathematics courses in order to increase students’ involvement in the educational process. The paper introduces basic concepts of classroom voting and summarizes our experience with the new interactive technology. The study results of interactively taught students were compared to those with traditional lessons. We found that the success rate was slightly better in the pilot group. We also evaluated students’ feedback from the course opinion poll to find out whether students consider interactive teaching interesting and beneficial. It proved that the students' perceptions of the teaching were significantly better in the seminary group using classroom voting.