D 2015

EFFICIENCY IN TEACHING MATHEMATICS: ENGAGING STUDENTS THROUGH ELECTRONIC VOTING

MATULOVÁ, Markéta

Základní údaje

Originální název

EFFICIENCY IN TEACHING MATHEMATICS: ENGAGING STUDENTS THROUGH ELECTRONIC VOTING

Autoři

MATULOVÁ, Markéta (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Praha, Proceedings of the12th international conference on Efficiency and Responsibility in Education, od s. 356-362, 7 s. 2015

Nakladatel

Czech University of Life Sciences Prague

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10103 Statistics and probability

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14560/15:00083171

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

978-80-213-2560-9

ISSN

UT WoS

000358527400045

Klíčová slova anglicky

Classroom voting; interactivity; Masaryk University in Brno; mathematics; teaching

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 28. 4. 2020 00:53, Mgr. Pavel Sedláček

Anotace

V originále

This academic year we have introduced a pilot project of integrating online voting into mathematics courses in order to increase students’ involvement in the educational process. The paper introduces basic concepts of classroom voting and summarizes our experience with the new interactive technology. The study results of interactively taught students were compared to those with traditional lessons. We found that the success rate was slightly better in the pilot group. We also evaluated students’ feedback from the course opinion poll to find out whether students consider interactive teaching interesting and beneficial. It proved that the students' perceptions of the teaching were significantly better in the seminary group using classroom voting.