PAŘIL, Vilém. Dopravní infrastruktura a hluková zátěž obyvatelstva: Municipality versus regiony. In Ing. Viktorie KLÍMOVÁ, Ph.D. Ing. Vladimír ŽÍTEK, Ph.D. XVIII. MEZINÁRODNÍ KOLOKVIUM O REGIONÁLNÍCH VĚDÁCH. 2015. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, s. 596-602. ISBN 978-80-210-7861-1. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-7861-2015-80.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Dopravní infrastruktura a hluková zátěž obyvatelstva: Municipality versus regiony
Název česky Dopravní infrastruktura a hluková zátěž obyvatelstva: Municipality versus regiony
Název anglicky Transport Infrastructure and Population Noise Pollution Burden: Municipalities versus Regions
Autoři PAŘIL, Vilém (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 2015. vyd. Brno, XVIII. MEZINÁRODNÍ KOLOKVIUM O REGIONÁLNÍCH VĚDÁCH, od s. 596-602, 7 s. 2015.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50600 5.6 Political science
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/00216224:14560/15:00083197
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-210-7861-1
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-7861-2015-80
UT WoS 000358536300080
Klíčová slova česky Doprava; hluková zátěž; obyvatelstvo; municipality
Klíčová slova anglicky Transport; noise pollution; population; municipalities
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Ing. Vilém Pařil, Ph.D., učo 76412. Změněno: 28. 8. 2015 16:36.
Anotace
Článek se zabývá hlukovou zátěží na příkladu regionálních komunikací, přičemž cílem tohoto článku je identifikace hlukem zatížených obyvatel v regionu soudržnosti Jihovýchod na vybraných komunikacích a identifikace míry tohoto zatížení. Předmětnými komunikacemi jsou regionální silnice II. třídy, u kterých v mnoha případech nebylo provedeno mapování hlukové zátěže. Je zde tedy použita metodika opírající se strategické hlukové mapy, ale umožňující na základě územní identifikace i analýzu dopadů na ostatních komunikacích a především umožňující jejich vzájemné srovnání. Výsledky ukazují, že zhruba jedna třetina délky komunikací vede v konfliktním pásmu rezidenčních zón, přičemž na některých komunikacích je toto trasování v kombinaci s vysokou intenzitou dopravy. Může tedy docházet k velmi významným dopadům pro obyvatele. Dalším aspektem tohoto zatížení hlukem z regionálních komunikací je odlišnost mezi nositeli zatížení (obce a jejich obyvatelé) a odpovědnými správci komunikací (kraje).
Anotace anglicky
This paper deals with noise pollution caused by regional roads. The goal of this article lies in identification of population burdened with noise and also identification the level of noise pollution in the cohesion region of Southeast. Focus is on 2nd class roads where in many cases the strategic noise mapping haven´t been performed as in the case of express roads in the Czech Republic. Consequently the geographical and spatial methodology is presented here in this paper that is based on strategic noise pollution mapping but enables the providing of comparison or separated roads and its burdens for population. Results show one third of road routing lies in conflict zones with residential areas in some cases with the combination of high traffic density. In these cases the impact for population can be significant. Other conflict lies in the ambivalence between the bearer of noise burden (municipalities and population) and relevant road administrator (regions).
Návaznosti
MUNI/A/1197/2014, interní kód MUNázev: Hodnocení účelnosti rozvojových projektů - praktická aplikace a konceptualizace dosažených výseldků
Investor: Masarykova univerzita, Hodnocení účelnosti rozvojových projektů - praktická aplikace a konceptualizace dosažených výseldků, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 5. 9. 2024 04:51