C 2015

Vuk Karadžić v „obrázkovém“ čtení. Několik poznámek k vybraným komiksovým adaptacím srbských lidových písní

PILCH, Pavel

Základní údaje

Originální název

Vuk Karadžić v „obrázkovém“ čtení. Několik poznámek k vybraným komiksovým adaptacím srbských lidových písní

Název anglicky

Reading Vuk Karadžić in Pictures. A Few Notes on Selected Comic Book Adaptations of Serbian Folk Poetry

Autoři

PILCH, Pavel (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Brno, Výuka jihoslovanských jazyků a literatur v dnešní Evropě : kolektivní monografie, od s. 41-46, 6 s. 2015

Nakladatel

Jan Sojnek - Galium

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

Písemnictví, masmedia, audiovize

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14210/15:00083209

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-905336-6-0

Klíčová slova česky

Vuk Karadžić; komiks; kralevic Marko; adaptace

Klíčová slova anglicky

Vuk Karadzić; comics; prince Marko; adaptation
Změněno: 29. 4. 2016 08:05, Mgr. Vendula Hromádková

Anotace

V originále

Text se zabývá komiksovými adaptacemi příběhů kralevice Marka, jak je zaznamenal a vydal Vuk Karadžić. Cílem textu je poukázat na některé zajímavé prvky těchto adaptací, ale také na obecný problém spojený s výukou literatury, jímž je nedostatek zájmu o beletrii. Otázkou je, zda komiks může nahradit „klasické“ čtení a jak se mu to daří v případě již klasických děl zaznamenaných a publikovaných už na počátku 19. století.

Anglicky

Text deals with the comics adaptations of Vuk Karadzic's stories of prince Marko. Its intention is to show and comment some elements which can be interesting while reading such a work but also to focus on general problem connected with the teaching literature which is lack of interest. My question is if comics can substitute „classic“ reading and how it works with the Serbian classic works collected and printed at the beginning of 19th century.