BUREŠOVÁ, Iva a Helena KLIMUSOVÁ. School aspiration in the context of academic self-regulation. Online. In Mastorakis, N., Rudas, I., Shitikova, M. V., Shmaliy, Y. S. Recent advances on education and educational technologies. Sofia: INASE, 2015, s. 44-47. ISBN 978-1-61804-294-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název School aspiration in the context of academic self-regulation
Autoři BUREŠOVÁ, Iva (203 Česká republika, domácí) a Helena KLIMUSOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Sofia, Recent advances on education and educational technologies, od s. 44-47, 4 s. 2015.
Nakladatel INASE
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Bulharsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
Kód RIV RIV/00216224:14210/15:00083235
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-1-61804-294-1
ISSN 2227-4588
Klíčová slova anglicky academic aspirations; academic self-regulation; adolescence; gender
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 28. 2. 2016 14:47.
Anotace
The study's primary focus is to examine possible correlations between students' aspirations in relation to their school results and the level of their academic self-regulation, including its individual components. The importance of level of school aspirations of every adolescent individual is based upon the fact that the level of aspiration toward certain school performance significantly influences his/her future life and professional path, because it is reflected, to a significant degree, in the self-regulation mechanism applied in attaining academic goals. The results of this study indicate the importance of observing the level of students'school aspirations and supporting the development of academic self-regulation in early adolescence, because a high level of self-regulation during this developmental stage is an important predictor of later success in school and work, in social relationships, and life in general. The results of the presented study, using a sample of 336 adolescents, yielded a number of interesting interconnections, which should be reflected in the way students are prepared in school and at home during the adolescent developmental stage, particularly taking into consideration the identified gender differences.
Návaznosti
MUNI/A/1226/2014, interní kód MUNázev: Ověření psychometrických vlastností diagnostických nástrojů pro screening výskytu a forem deprese a depresivity u dětí a dospívajících (Akronym: DEPRES)
Investor: Masarykova univerzita, Ověření psychometrických vlastností diagnostických nástrojů pro screening výskytu a forem deprese a depresivity u dětí a dospívajících, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 31. 7. 2024 07:24